کد خبر : 165042
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
-

بیش از ۹۵ درصد اساتید این مرکز فوق لیسانس و دکترا هستند

بیش از ۹۵ درصد اساتید این مرکز فوق لیسانس و دکترا هستند

به گزارش قائم آنلاین، مهندس احمد افروغی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد، ۲۰ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی تدریس می‌شود. وی در خصوص وضعیت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد در طرح ساماندهی مراکز علمی کاربردی، ادامه داد: سامانه سطح بندی مراکز علمی

به گزارش قائم آنلاین، مهندس احمد افروغی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد، ۲۰ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی تدریس می‌شود.

وی در خصوص وضعیت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد در طرح ساماندهی مراکز علمی کاربردی، ادامه داد: سامانه سطح بندی مراکز علمی کاربردی در سال ۹۸ فعال شده و در حال ورود اطلاعات هستیم ولی تاکنون سطح بندی دقیقی از مراکز علمی کاربردی کشور انجام نشده است.

افروغی، افزایش و ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی و شناخته شدن به عنوان یک دانشگاه کارآفرین (نسل سوم) و جذب دانشجو در رشته‌های مورد نیاز بازار را از فعالیت‌های مرکز برای جذب دانشجوی بیشتر ذکر کرد.

به گفته سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد رایزنی با اتحادیه‌ها، اصناف و صنایع مرتبط با رشته‌های مرکز در قالب درس کاربینی و کارورزی برای رفع نیازهای آنها، بخشی از فعالیت‌های انجام شده در خصوص ارتباط این مرکز با صنعت است.

وی برگزاری بیش از ۱۴۰ کارگاه آموزشی، سمینار و همایش و همچنین فعال کردن انجمن‌های علمی و کانون‌های دانشجویی و ترغیب دانشجویان به ارائه مقالات علمی- پژوهشی را از اهم فعالیت‌های پژوهشی مرکز در سال تحصیلی جاری برشمرد.

افروغی فعالیت‌های فرهنگی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد در سال تحصیلی جاری را در ۶ حوزه دینی و مذهبی، حوزه اردوهای فرهنگی، تفریحی و علمی، حوزه مطالبه‌گری و آزاد اندیشی، حوزه تربیت بدنی و ورزش، حوزه نمایشگاهی و حوزه جشنواره و مسابقات عنوان کرد.

وی به راه اندازی مرکز نوآوری توسط مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد در سال تحصیلی جاری اشاره و تصریح کرد: این مساله در بالا رفتن میزان اشتغال دانش آموختگان بسیار مؤثر بوده است. مرکز رشد که مکمل مرکز نوآوری است تا سال آینده راه‌اندازی می‌شود و چرخه تحصیل تا اشتغال را کامل خواهد کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، وی افزایش رشته‌های مهارتی بیشتر، توجه ویژه به دروس کاربینی و کارورزی و دروس گروه کارآفرینی و توجه ویژه به تقویت زیرساخت‌های کارآفرینی را از برنامه‌های سال تحصیلی آینده برشمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 10 =