کد خبر : 164754
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
-

برگزاری انتخابات شورایاری در ۴ مرداد

برگزاری انتخابات شورایاری در ۴ مرداد

به گزارش قائم آنلاین، محمد رضا جوادی یگانه ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات پنجمین دوره انتخابات شورایاری برگزار شد با بیان اینکه از روز گذشته فرآیند ثبت نام انتخابات آغاز شده است گفت: کاندیدا از روز گذشته می‌توانند با مراجعه به سایت http://shorayari.tehran.ir نسبت به بارگذاری اطلاعات خود اقدام کنند. وی با

به گزارش قائم آنلاین، محمد رضا جوادی یگانه ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات پنجمین دوره انتخابات شورایاری برگزار شد با بیان اینکه از روز گذشته فرآیند ثبت نام انتخابات آغاز شده است گفت: کاندیدا از روز گذشته می‌توانند با مراجعه به سایت http://shorayari.tehran.ir نسبت به بارگذاری اطلاعات خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات در ٣۵٢ محله در ۴ مرداد اجرایی می شود،اظهارکرد: در این دوره با مصوبه شورای شهر دو تبصره به آیین نامه شورایاران اضافه شده است به‌گونه‌ای که برای اولین بار شهرداری و شورای شهر تهران ملزم شدند از نظر و تجربه  شورایاران در تصمیم گیری‌های محلی بهره گیرند همچنین شورایاران به هیچ وجه اجازه دخالت در امور مالی، اجرایی، معاملاتی اداری و… مدیریت شهری را ندارند و تنها ناظر هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و هیأت نظارت بر انتخابات با حضور هفت نفر از اعضای شورای شهر تشکیل شده است، گفت: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیز به عنوان رئیس هیأت اجرایی مرکزی انتخاب شده است و شهرداران مناطق نیز به عنوان هیأت اجرایی انتخابات در مناطق انتخاب شده‌اند.

جوادی یگانه با اشاره به اینکه ثبت نام امسال تمام مکانیزه است،اظهارکرد: لازم است که در انتخابات شورایاری‌ها، زنان وجوانان نقش مؤثری داشته باشند چراکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند اما تنها حضور ۱۱ درصدی در شورایاری‌ها دارند. می‌بایست سهم جوانان نیز افزایش یابد.

وی از همه خیریه‌ها، احزاب، سمن‌ها و… دعوت کرد که در انتخابات شورایاری شرکت کنند و گفت: اشتغال یا سکونت حداقل یک سال در محله، نداشتن سوءسابقه، داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت و نداشتن سابقه محکومیت از جمله شرایط احراز صلاحیت است.

جوادی یگانه در پاسخ به سوالی درباره اینکه شورایاران مصوبه هیأت دولت ندارند،اظهارکرد: در آخرین جلسه هیأت دولت مصوبه شورایاری اخذ شده و به وزیر کشور نیز ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در حال ارزیابی عملکرد شورایاران در دوره‌های گذشته هستیم، گفت: شش میلیارد تومان بودجه برای برگزاری انتخابات شورایاری در نظر گرفته‌ایم و سعی داریم از ظرفیت‌های فعلی شهرداری برای برگزاری این انتخابات استفاده کنیم.

جوادی یگانه با اشاره به اینکه ۸۰۰۰ صندوق رأی در ۱۸۰۰ شعبه اخذ رأی در ۳۵۲ محله در نظر گرفته شده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقدامی در راستای ممنوعیت و جلوگیری از رأی دادن اتوبوسی در محلات در نظر گرفته‌اید، اظهارکرد: شما ساکن تهران هستید و می‌توانید در انتخابات شهر تهران مشارکت کنید و اینکه برخی افراد در محلات دیگر رأی می‌دهند تخلف نیست.

وی در پایان گفت: شورای شهر تهران تنها شرط برگزاری انتخابات را شرط سنی عنوان کرده و مطلب دیگری در مورد شروط برگزاری انتخابات نداشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − سه =