کد خبر : 164318
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
-

کاهش ۳۲ درصدی تولیدات بخش زراعی سیستان و بلوچستان

کاهش ۳۲ درصدی تولیدات بخش زراعی سیستان و بلوچستان

به گزارش قائم آنلاین، ‌زورقی در گفت وگو ، افزایش ۶۴ درصدی تولیدات باغی، رشد ۱۱۲ درصدی ماهیان سرد آبی و ۱۹ درصدی ماهیان گرم آبی را از جمله دستاوردهای حوزه کشاورزی با وجود خشکسالی در استان عنوان کرد. زورقی، سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی سیستان و بلوچستان در سال گذشته را ۲۴۲

به گزارش قائم آنلاین، ‌زورقی در گفت وگو ، افزایش ۶۴ درصدی تولیدات باغی، رشد ۱۱۲ درصدی ماهیان سرد آبی و ۱۹ درصدی ماهیان گرم آبی را از جمله دستاوردهای حوزه کشاورزی با وجود خشکسالی در استان عنوان کرد.

زورقی، سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی سیستان و بلوچستان در سال گذشته را ۲۴۲ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: این در حالیست که اگر خللی در تأمین منابع آبی وجود نداشته باشد این سطح به بیش از ۴۰۰ هزار هکتار قابل افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به تولید گوشت در استان نیز گفت: این استان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن ظرفیت‌های لازم توانایی تأمین ۵۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد و هیچ استانی از این ظرفیت برخوردار نیست.

وی بیان کرد: وجود کشتارگاه‌ها و قرنطینه دامی از جمله ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان است که می‌تواند نقش مهمی در واردات و کشتار دام داشته باشد.

زورقی با اشاره به این که سیستان و بلوچستان تنها استان کشور است که در آن واردات دام انجام می‌شود، گفت: سال گذشته مجوزهای واردات دام محقق نشد اما امسال تعداد زیادی از این مجوزها منجر به واردات دام و زمینه ساز رونق اشتغال و توسعه استان شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =