کد خبر : 163576
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۲۰
-

دادستان اصفهان: مسائل مالی وکلا شفاف شود

دادستان اصفهان: مسائل مالی وکلا شفاف شود

به گزارش قائم آنلاین، منطقه اصفهان، علی اصفهانی عصر پنجشنبه در نشست صنفی بررسی موضوعات روز نهاد وکالت، با اشاره به دغدغه وکلا نسبت به استقلال کانون وکلا، تعامل وکلا با قوه قضائیه و نقش مشورتی آنها با دستگاه قضائی، اظهار کرد: به نظر می‌رسد هدف قضات و وکلا یک چیز و آن کشف حقیقت

به گزارش قائم آنلاین، منطقه اصفهان، علی اصفهانی عصر پنجشنبه در نشست صنفی بررسی موضوعات روز نهاد وکالت، با اشاره به دغدغه وکلا نسبت به استقلال کانون وکلا، تعامل وکلا با قوه قضائیه و نقش مشورتی آنها با دستگاه قضائی، اظهار کرد: به نظر می‌رسد هدف قضات و وکلا یک چیز و آن کشف حقیقت است و اگر هر دو در یک جهت حرکت کنند برخی مشکلات امروز به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه هر صنفی خوب و بد دارد، گفت: باید اصلاح در هر صنف از خودش شروع شود. مثلاً چه در دستگاه قضائی و چه در کانون وکلا فسادهای اخلاقی و مالی حتی اگر کم باشد، باز هم زیاد است، چرا که هر دو در یک جایگاه رفیع هستند.

دادستان اصفهان تاکید کرد: اگر مسائل مالی وکلا شفاف شود بسیاری از مشکلات امروز برطرف می‌شود و باید در حق‌الوکاله‌ها هزینه‌ها شفاف نوشته شود. اگر نظارت دقیق از سوی دستگاه نظارتی نباشد، مسائل بسیاری ایجاد می‌شود و وقتی مسائل مالی ایجاد شد اکثر مشکلات ناشی از آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه حساسیت ویژه‌ای بر روی شفاف سازی این گونه مسائل دارند، در ادامه بر حفظ حرمت وکلا در دستگاه قضا تاکید کرد و گفت: معتقدم باید حرمت افراد چه شاکی چه متهم و چه وکیل در دستگاه قضائی باید حفظ شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست، رئیس کل دادگستری استان اصفهان بر لزوم توجه وکلا به سیاست‌های نظام و رعایت خطوط قرمز تاکید کرد و گفت: ممکن است در تورم قوانین، قاضی در پیچ و خم‌های آن گم شود و این همکاری وکیل به نوعی چراغ راهنما است.

محمدرضا حبیبی با بیان اینکه ما هرگز وکیل را مقابل و مزاحم خود نمی‌دانیم، اظهار کرد: حتی زمانی که در محکمه بودم، وقتی در پرونده‌ای وکلا حضور داشتند، استرس کمتر بود.

وی افزود: ممکن است در تورم قوانین، قاضی در پیچ و خم‌های آن گم شود و این همکاری وکیل به نوعی چراغ راهنما است مشروط به اینکه هم من در مقام قضاوت و هم شما در مقام وکالت، پایبند به سوگند خود باشیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به جایگاه وکیل، تاکید کرد: وکیل تضمین کننده حق متهم در برابر قدرت بی بدیل دولت است و معمولاً دستگاه‌های کاشف همانند دیگر کشورها وابسته به دولت هستند و ممکن است برخی قضات سختگیر باشند و اگر در برخی مواقع وکیل نباشد حق متهم تضییع می‌شود، بنابراین حضور وکیل در جریان تحقیقات کمک بسیاری به دستگاه قضائی می‌کند.

وی با تاکید بر توجه وکلا به سیاست‌های نظام و رعایت خطوط قرمز است، گفت: ممکن است برخی وکلا در رسانه‌ها مصاحبه‌هایی انجام دهند و ما نمی‌توانیم به بهانه دفاع از متهم یا متهمان خطوط قرمز را مخدوش کنیم و این را هیچ نظام حاکمیتی نمی‌پذیرد و موضوع دفاع با این گونه حواشی، بیانیه‌ها و موضع گیری ها متفاوت است.

حبیبی با اشاره به اینکه کشور زیر انواع فشارها و هجمه‌ها قرار دارد، گفت: اگر جایی پرونده‌ای تشکیل شد، حق متهم داشتن وکیل است، اما پذیرفته نیست که مثلاً کانون وکلایی بیانیه ای صادر کنند که کل کار دستگاه قضا را زیر سوال ببرند و بیرون کشور این موضوعات را پررنگ کنند.

وی تاکید کرد: جایگاه دستگاه قضائی بسیار مهم است و اگر دستگاه نظارتی تیزبین باشد کار به برخی موضع گیری ها و اظهارنظرهای غیرمسئولانه توسط افرادی خارج از مجموعه شما نمی‌رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =