کد خبر : 162725
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
-

در تلاشیم مانع تغییر کاربری و تخریب بیمارستان تاریخی”مسیح” کرمانشاه شویم

در تلاشیم مانع تغییر کاربری و تخریب بیمارستان تاریخی”مسیح” کرمانشاه شویم

به گزارش قائم آنلاین، امید قادری در گفت و گو ، اظهار کرد: چند سالی است مالک بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه جهت تغییر کاربری و تخریب این بیمارستان، آن را از فهرست آثار ملی خارج کرده و اخیراً نیز زمزمه‌هایی مبنی بر جدی شدن تصمیمش برای تخریب این بنای ۲۰۰ ساله به گوش می‌رسد. وی

به گزارش قائم آنلاین، امید قادری در گفت و گو ، اظهار کرد: چند سالی است مالک بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه جهت تغییر کاربری و تخریب این بیمارستان، آن را از فهرست آثار ملی خارج کرده و اخیراً نیز زمزمه‌هایی مبنی بر جدی شدن تصمیمش برای تخریب این بنای ۲۰۰ ساله به گوش می‌رسد.

وی افزود: در این راستا ما در تلاش هستیم تا با حمایت‌های استاندار این بنای ارزشمند تاریخی را مجدداً به فهرست آثار ملی بازگردانده و مانع از تخریب آن شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه تاکید کرد: پرونده این بنا را به کمیسیون ماده پنج ارسال کرده‌ایم و این کمیسیون نیز با تغییر کاربری بنا مخالفت کرده است.

وی با بیان اینکه این بنا قابلیت تبدیل شدن به موزه را دارد، عنوان کرد: مرحوم دکتر مرادیان مالک این بنا در وصیت نامه‌ای که از خود برجای گذاشته خواستار این شده تا این بنا به موزه تبدیل شود.

قادری همچنین خاطرنشان کرد: بیمارستان مسیح دومین بیمارستان ایران است که اواخر دوره قاجار توسط میسیونرهای آمریکایی در کرمانشاه ساخته شد، بنابراین به عنوان یکی از میراث‌های تاریخی استان مانع از تخریب آن خواهیم شد.

بیمارستان مسیح مرادیان در محله قدیمی شریعتی کرمانشاه قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + چهار =