کد خبر : 162099
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
-

سه هکتار از مراتع بخش ریز شهرستان جم در آتش سوخت

سه هکتار از مراتع بخش ریز شهرستان جم در آتش سوخت

به گزارش قائم آنلاین، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار کرد: در آتش سوزی تنگ بنو منطقه تنگمان جمال آباد بخش ریز شهرستان جم ساعت ۱۹ جمعه ۲۴ خردادماه آغاز و ساعت ۲۱ مهار شد. غلامرضا منتظری افزود: در این حادثه به درختان کنار و بادام سه هکتار از مراتع آسیب وارد شد.

به گزارش قائم آنلاین، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار کرد: در آتش سوزی تنگ بنو منطقه تنگمان جمال آباد بخش ریز شهرستان جم ساعت ۱۹ جمعه ۲۴ خردادماه آغاز و ساعت ۲۱ مهار شد.

غلامرضا منتظری افزود: در این حادثه به درختان کنار و بادام سه هکتار از مراتع آسیب وارد شد.

وی ادامه داد: مردم، شوراهای اسلامی، سازمان‌های مردم نهاد، دهیاری‌ها و نیروهای منابع طبیعی در خاموش کردن آتش مشارکت داشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: علاوه بر نیروهای امدادی و انتظامی مناطق مختلف شهرستان جم از شهرستان‌های دیر و کنگان هم برای کمک به مهار آتش آمدند و پس از دو ساعت تلاش، آتش خاموش شد.

منتظری گفت: نیروهای منابع طبیعی برای پیشگیری از شعله ور شدن آتش تا صبح در محل حادثه بودند.

گفتنی است شمار حوادث آتش سوزی در مراتع بیشتر از سال گذشته شده است و مسئولان منابع طبیعی استان بوشهر معتقد هستند که بارش مناسب باران در زمستان باعث شد که پوشش گیاهی مراتع افزایش یابد و حالا با گرم شدن هوا این گیاهان خشک شده و جرقه‌ای کافی است که آتشی گسترده را رقم بزند.

بارها از گردشگران خواسته شده است که هنگام حضور در طبیعت از روشن کردن آتش بپرهیزند و یا در صورت روشن کردن آتش، پس از اطمینان از خاموش شدن آن، محل را ترک کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − 4 =