کد خبر : 162147
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
-

امکان‌سنجی بخش‌های اقتصادی برای بازسازی مناطق سیل‌زده

امکان‌سنجی بخش‌های اقتصادی برای بازسازی مناطق سیل‌زده

به گزارش قائم آنلاین، فتح‌الله حقیقی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: درباره اعتبارات مازاد و جاری استان جلسات متعددی تشکیل شده که اتفاقا یکی از آن‌ها هم در تهران بوده است، به همین دلیل انتظار می‌رود همه اشکالات مربوط به این دو مورد از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

به گزارش قائم آنلاین، فتح‌الله حقیقی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: درباره اعتبارات مازاد و جاری استان جلسات متعددی تشکیل شده که اتفاقا یکی از آن‌ها هم در تهران بوده است، به همین دلیل انتظار می‌رود همه اشکالات مربوط به این دو مورد از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره‌کل امور اقتصاد و دارایی سریعا حل شود.

این مسئول با بیان اینکه باید همه مشکلات مربوط به بودجه حل شود تا دیگر در آخر سال مشکل نداشته باشیم، ادامه داد: اقدامات انجام شده در استان زنجان نسبت به ظرفیت‌های آن ضعیف بوده به همین دلیل باید نسبت به پیگیری موضوع اقدام شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با موضوع SDI نیز  باید جلسه‌ای با حضور ۱۸ دستگاه برگزار و مشکلات آن‌ها حل و فصل شود، افزود: سال گذشته تهاتر ۳۲۹ درصد نسبت به سال ماقبل بهبود یافته اما باید ببینیم که ضعف برخی از ادارات چه بوده است که نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

حقیقی با اشاره به اینکه موضوع تهاتر تا حدی به توانایی یک مدیر بستگی دارد، تصریح کرد: ممکن است این بحث به موضوعات متعددی مرتبط باشد، از همین رو لازم است که جلسه ویژه برای آن تشکیل و مشکلات مربوط به تهاتر بررسی شود .

استاندار زنجان به کاهش جلسات کارگروه‌های شورای توسعه برنامه‌ریزی اشاره کرد و گفت: برای همه مورد قبول است که وقتی مدیری این‌قدر در جلسه باشد مستاصل شده و انرژی خود را از دست می‌دهد . البته برنامه مدیریت استان این بود که فقط در دو روز اول هفته جلسه برگزار شود ولی به خاطر برخی از مشکلات این اتفاق رخ نداد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه برخی از جلسات مرتبط با هم هستند، از همین رو ادغام آن‌ها هیچ مشکلی ندارد، یادآور شد: البته باید بررسی‌های لازم درباره تشکیل کارگروه‌ها و ادغام آن باید با رایزنی همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه‌های قبلی نباید حذف شود و تا جایگزینی کارگروه‌های جدید کسی حق تغییر در برنامه آن‌ها را ندارد، ادغام کارگروه‌ها باید اصولی و از روی برنامه باشد.

امکان‌سنجی بخش‌های اقتصادی برای بازسازی مناطق سیل‌زده

به گزارش ایسنا، حقیقی همچنین تاکید کرد: ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده باید به طور مرتب تشکیل و در حوزه بازسازی و تعمیر پروژه‌ها و مصوبات جلسات قبل پیگیری شود.

و ی با تأکید بر اینکه «سیل را شوخی نگیرید»، تصریح کرد: اقدامات باید اصولی انجام شود تا ضمن تسریع در بازسازی مناطق سیل‌زده، از آسیب‌های احتمالی در بلایای طبیعی جلوگیری کند و مصوبات گذشته و اجرای آن پیگیری جدی شود.

استاندار زنجان در مورد ساماندهی سالن‌های چندمنظوره نیمه‌کاره، بیان کرد: در خصوص این سوله‌ها هر آنچه که سودمندتر است، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شود.

این مسئول به رشد قابل توجه گیاهان خودرو در اثر بارندگی‌های ابتدای سال اشاره کرد و گفت: با گرم شدن هوا، این گیاهان در حال خشک شدن هستند که احتمال آتش‌سوزی آن‌ها وجود دارد و باید تهمیدات لازم برای جلوگیری از آتش‌سوزی اندیشیده شود.

وی به کمک دستگاه‌های مختلف در رفع مشکلات مناطق سیل‌زده تأکید کرد و افزود: مردم سرافراز زنجان در حوادث سیل اخیر ۲۰ میلیارد به شکل نقدی و غیرنقدی کمک کردند و باید این کمک‌ها توسط استان هزینه شود.

حقیقی با اشاره به اینکه ستادهایی برای بازسازی مناطق سیل‌زده در سطح شهرستان‌ها و به ریاست فرمانداران تشکیل شود، عنوان کرد: طرح همبستگی ملی نیز باید برای استفاده از ظرفیت اقشار مختلف به همه دستگاه‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شود.

وی به امکان‌سنجی برای شناسایی ظرفیت بخش‌های اقتصادی به منظور کمک و بازسازی مناطق سیل‌زده تأکید کرد و گفت: همه امکانات نهادها و دستگاه‌ها در مدت یک هفته احصا و برای تعمیر و بازسازی به‌کارگیری شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این جلسه یادآور شد: زنجان، استان معین مازندران برای کمک به مناطق سیل‌زده بود که با حضور نیروهای بسیج، گروه‌های جهادی، بسیج جامعه پزشکی و سایر اقشار به کمک سیل‌زدگان شتافت و با حضور به‌موقع در خوزستان از خسارات سنگین‌تر جلوگیری کرد.

سردار جهانبخش کرمی از اجرای طرح همبستگی ملی خبر داد و گفت: بسیج سازندگی برای بازسازی منازل آسیب‌دیده در روستاهای زنجان پای کار آمده و انتظار می‌رود، اعتبارات این بخش هر چه سریع‌تر ابلاغ شود تا اقدامات عملیاتی در آن‌ها صورت گیرد.

وی همچنین نسبت به خطر آتش‌سوزی در مراتع و مزارع استان زنجان در تابستان سال‌ جاری هشدار داد و افزود: باید تجهیزات لازم برای مقابله با این بلایای طبیعی تهیه شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به طرح جهاد همبستگی ملی که از سوی فرمانده سازمان بسیج پس از سیل ابلاغ شد، اظهار کرد: این طرح با رویکرد جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی منازل آسیب‌دیده اجرایی می‌شود.

ابوالفضل طهماسبی با بیان اینکه اعتبارات بنیاد مسکن و تسهیلات بانکی برای ساخت واحدهای مسکونی کفایت نمی‌کند، افزود: باید از یاری مردم در این بخش استفاده شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۸ گروه جهادی جغرافیا‌محور و بیش از ۶۰۰ گروه جهادی محله‌محور در استان زنجان، ادامه داد: باید از ظرفیت این گروه‌ها برای بازسازی منازل آسیب‌دیده استفاده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + 18 =