کد خبر : 161746
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
-

همایشی کوچک با صندلی‌های خالی؛ این است آینده اصلاحات؟! + تصاویر

همایشی کوچک با صندلی‌های خالی؛ این است آینده اصلاحات؟! + تصاویر

به گزارش قائم آنلاین،  به نقل از ۸دی، همایش «واکاوی آینده اصلاحات در ایران» عنوان همایشی است که عصر روز چهارشنبه ۲۲ خرداد از سوی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه گیلان و با همکاری جمعیت زنان مسلمان نواندیش گیلان در محل سالن همایش خانه فرهنگ امید بازنشستگان کشوری استان گیلان برگزار شد. “آذر منصوری” متولد

به گزارش قائم آنلاین،  به نقل از ۸دی، همایش «واکاوی آینده اصلاحات در ایران» عنوان همایشی است که عصر روز چهارشنبه ۲۲ خرداد از سوی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه گیلان و با همکاری جمعیت زنان مسلمان نواندیش گیلان در محل سالن همایش خانه فرهنگ امید بازنشستگان کشوری استان گیلان برگزار شد.

“آذر منصوری” متولد شهرری است و معاونت سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت را برعهده داشته است، وی در شهریور ۱۳۸۸ دستگیر شد و در اسفند همان سال حکم ۳ سال زندان از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب دریافت کرد.

جرم منصوری در فتنه ۸۸ چه بود؟

محمدرضا فقیهی، وکیل منصوری، در خصوص وضعیت پرونده “آذر منصوری”، گفت: پس از پایان تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست برای موکلم، پرونده به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال و بعد از رسیدگی به اتهامات معاون سیاسی حزب مشارکت، وی به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی اتهامات آذر منصوری را اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی عنوان کرد و گفت:‌ شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب این اتهامات را از باب تعدد معنوی، اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی فرض کرده و به همین خاطر منصوری را به سه سال حبس محکوم کرده است.

دادگاه تجدیدنظر رأی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران مبنی بر محکومیت آذر منصوری به تحمل ۳ سال حبس تعزیری را تأیید کرد.

وی در تیرماه ۱۳۸۸ و پس از اغتشاشاتی که با تحریک میرحسین موسوی انجام می‌شد، از وی درخواست کرد که «در مقطع فعلی بهترین اقدام کارگشا و کم‌هزینه برای پیگیری مطالبات مردم، تشکیل یک جبهه سیاسی در کشور است و امروز جامعه منتظر اقدامات عملی مهندس موسوی برای تشکیل این جبهه است که امیدواریم هرچه زودتر این اقدامات آغاز شود»

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی تصریح کرد: «در شرایط فعلی جامعه ضرورت دارد مهندس موسوی با توجه به جایگاه و موقعیتی که در انتخابات اخیر پیدا کرده است با پیشبرد اقداماتی هم مطالبات را سازمان‌دهی کند و هم برای استقرار رفتارهای دموکراتیک و تداوم اصلاحات در کشور تلاش کند.»

منصوری در اینجا به‌گونه‌ای صحبت می‌کند که گویی در کشور هیچ‌گونه رفتار دموکراتیک وجود ندارد و آقای موسوی قرار است کشور را به سمت رفتارهای دموکراتیک پیش ببرند، این ادعا در حالی است که بیشترین دهن‌کجی به قانون و رأی مردم در انتخابات سال ۸۸ از سوی موسوی و حامیان وی رقم خورد و ادعاهای بدون دلیل آن‌ها درباره تقلب در انتخابات هیچ‌گاه ثابت نشد.

** برگزاری همایش «واکاوی آینده اصلاحات در ایران» در رشت
اما برگزاری این همایش از چند منظر قابل تأمل است؛
یک: انتخاب سالنی کوچک برای برگزاری همایشی با تبلیغات گسترده از سوی اصلاح طلبان جای تعجب دارد و گمان می رود برگزار کنندگان این همایش با اینکه یک محکوم فتنه ۸۸ را به عنوان سخنران دعوت کرده بودند از عدم اقبال این برنامه مطلع بودند. این در حالی است که در پیش خبر های این برنامه آمده است حضور برای علاقه مندان بلامانع است اما همایش مذکور در سالنی کوچک با صندلی های خالی برگزار می شود و البته دست اندرکاران این همایش که ـ حضور در آن بلامانع است ـ مانع حضور خبرنگار “هشت دی” در این جمع کوچک می شوند.
“سجاد ستوده” فعال رسانه در این باره نوشت: «اینکه جماعت اصلاح طلب گیلانی، تمام اعتبارش را در یک سالن ۵۰ نفره، خرج یک محکوم فتنه ۸۸ می کند، برای هر ناظری معنایی ویژه دارد. دل نگرانم برای ناامیدی روزافزون آنهایی که ساده لوحانه دل به تقلای بی نتیجه جماعتی داده اند که روزی، متفرعنانه خود را تضمین دولت شکست خورده پرزیدنت می دانست…».
سیامک آقاجانی فعال فضای مجازی نیز در توییتی مطرح کرد: «یک محکوم فتنه۸۸ مهمان همایش اصلاح‌طلبان رشت بود و باوجود اعلام حساسیتهای موجود نسبت به مجرمان فتنه، مجوز همایش صادر شد! به امید امکان اعلام موضع در مخالفت با مشروعیت‌بخشی به فعالیت سیاسی مجرمان فتنه، به محل رفتم ولی مانع ورود من و امثال من به این همایش اصطلاحا عمومی شدند!»
دو: اینکه شورای تأمین استان گیلان که  نهاد پایین‌دستی شورای امنیت کشور در سطح استانی است و ریاست آن بر عهده استاندار است چطور با وجود حساسیت های موجود با برگزاری این همایش با سخنرانی یک محکوم فتنه ۸۸ موافقت می کند در حالی که در همان ساعت در طبقه دوم مکان برگزاری این همایش کلاس زبان برگزار می شود  و این افراد حیرت زده با حواشی به وجود آمده پیرامون این همایش مواجه می شوند! آیا شورای تأمین استان به این مسئله توجه نکرده است یا نمی خواسته توجه کند؟!
سه: در حالی که همایش «واکاوی آینده اصلاحات در ایران» برگزار شده و کانال های اطلاع رسانی جمعیت مذکور صوت و تصاویر مربوط به این همایش کوچک را منتشر کرده است، برخی کانال های همسو با جریان اصلاحات با مظلوم نمایی از عدم برگزاری این همایش سخن می گویند! و اعلام کرده اند که این همایش به دلیل تجمع مردمی و حواشی ایجاد شده برگزار نشده است!
برگزاری همایش «واکاوی آینده اصلاحات در ایران» با تجمع اعتراضی مردم نیز روبرو شد.
 مردم در خارج از ساختمان محل برگزاری همایش به دلیل وجود مشکلات عدیده اقتصادی تجمع کردند و انتقاد از همراهی جریان اصلاحات با دولت در ایجاد مشکلات اقتصادی و بی توجهی دولت به گرانی های افسارگسیخته و انزجار از فتنه گران از مهم ترین مطالبات مطرح شده در تجمع مذکور بوده است.
مردم با تجمع در روبرو مکان همایش با شعارهایی از جمله «خیانت به ملت بیکاری و گرانی است»، “مسئول بی توجه عامل این ویرانی است” خواستار توجه مسئولان به مشکلات مردم شدند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =