کد خبر : 161418
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
-

کاربردی کردن تحقیقات از الزامات دانشگاه‌های نسل سوم است

کاربردی کردن تحقیقات از الزامات دانشگاه‌های نسل سوم است

به گزارش قائم آنلاین، دکتر احمد قریب در گفت‌وگو ، با اشاره به تدوین بسته پیشنهادی “حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم” توسط یکی از دانشگاه‌های کشور، گفت: تقویت اقدامات تحقیقاتی بویژه اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی لوکس متناسب با نیاز جامعه، اصلی ترین مأموریت دانشگاه‌های نسل سوم است. وی بیان کرد: هم اکنون در دانشگاه‌های

به گزارش قائم آنلاین، دکتر احمد قریب در گفت‌وگو ، با اشاره به تدوین بسته پیشنهادی “حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم” توسط یکی از دانشگاه‌های کشور، گفت: تقویت اقدامات تحقیقاتی بویژه اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی لوکس متناسب با نیاز جامعه، اصلی ترین مأموریت دانشگاه‌های نسل سوم است.

وی بیان کرد: هم اکنون در دانشگاه‌های نسل دوم و کنونی شاهد رویکرد آموزش محوری هستیم و کارهای پژوهشی و تحقیقاتی هم به تناسب ظرفیت دانشگاه صورت می‌گیرد و نتایج این پژوهش‌ها در قالب پایان نامه‌های دانشجویی ارائه می‌شود ولی اینکه این تحقیقات تا چه اندازه نیاز جامعه را برطرف می‌کند مورد واکاوی دقیق قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: وقتی اقدامات تحقیقاتی به دقت نیازسنجی شود و نتایج آنها مورد استفاده بهینه در حوزه صنعت، علوم پزشکی، مطالبات روزمره مردم، کشاورزی و … قرار گیرد و در نهایت نتایج آن در جامعه ارزیابی شود، فی الواقع مأموریت اصلی دانشگاه انجام شده است.

رئیس مؤسسه آموزش عالی انرژی ساوه تصریح کرد: در دانشگاه نسل سوم قرار است به همان اندازه که به آموزش توجه می‌شود، به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی نیز توجه شود تا مأموریت اصلی دانشگاه محقق شود.

وی به ویژگی‌های پژوهش کاربردی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: نتیجه بخش بودن، برطرف کردن نیازهای جامعه، تدوین پژوهش متناسب با مطالبات جامعه و نیازهای مردم و قابلیت تکرار و تجاری سازی از ویژگی‌های پژوهش در دانشگاه نسل سوم است.

وی تاکید کرد: دانشگاه نسل سوم دانشگاهی است که تمام نتایج تحقیقات انجام شده در آن دانشگاه را بتوان تجاری سازی کرد، در واقع صرفاً تولید یک پژوهش مطرح نیست و بلکه نتایج پژوهش باید کاربردی و تجاری سازی شده و به صورت انبوه تولید شده و در جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر قریب تصریح کرد: تولیدات محققین دانشگاهی باید مشتری پسند و مطابق با نیاز بازار باشد و پس از انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی قابلیت ورود به عرصه مصرف را پیدا کند، در این صورت است که مشتریان می‌توانند با تکیه بر این ظرفیت مراکز علمی نسل سوم نیازهای خود را به این دانشگاه‌ها ارائه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =