کد خبر : 161475
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
-

جزئیات حضور و ماموریت نظامیان آمریکایی در نقاط مختلف جهان؛ در نامه ترامپ به کنگره

جزئیات حضور و ماموریت نظامیان آمریکایی در نقاط مختلف جهان؛ در نامه ترامپ به کنگره

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از پایگاه نشنال سیکورتی اند دیشن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نامه خود به رهبران دو مجلس کنگره این کشور نوشت: آمریکا در راستای پیشبرد تلاش‌های مربوط به مبارزه با تروریسم به همکاری با شرکا در سراسر جهان ادامه می‌دهد و تمرکز ویژه‌ای بر حوزه‌های مسؤولیتی دو فرماندهی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از پایگاه نشنال سیکورتی اند دیشن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نامه خود به رهبران دو مجلس کنگره این کشور نوشت: آمریکا در راستای پیشبرد تلاش‌های مربوط به مبارزه با تروریسم به همکاری با شرکا در سراسر جهان ادامه می‌دهد و تمرکز ویژه‌ای بر حوزه‌های مسؤولیتی دو فرماندهی مهم ارتش آمریکا یعنی فرماندهی مرکزی و فرماندهی آفریقا دارد.

در همین چارچوب آمریکا اقدام به استقرار نیروهای مجهز برای رزم به منظور اجرای عملیات‌های ضد تروریستی و دادن مشاوره و کمک و همراهی نیروهای امنیتی برخی شرکای منتخب خارجی آمریکا برای عملیات‌های مبارزه با تروریسم پرداخته است.

ترامپ در ادامه نامه خود خاطرنشان می‌کند آمریکا در راستای حمایت از عملیات‌های خارجی خود از جمله عملیات‌های مبارزه با گروه‌های شبه نظامی نظیر القاعده، طالبان و داعش نیروهای مجهز برای رزمی را در چندین نقطه از حوزه‌های مسؤولیت فرماندهی ارتش اعم از فرماندهی مرکزی، فرماندهی اروپا، فرماندهی آفریقا، فرماندهی جنوبی و فرماندهی هند-اقیانوسیه مستقر کرده است.

ترامپ همچنین تصریح کرد که با وجود دادن دستور به اجرای تدابیر بیشتری برای حمایت از مردم و منافع آمریکا هنوز در مقطع فعلی این امکان وجود ندارد که ابعاد و مدت دقیق استقرار این نیروها را که برای مقابله با تهدیدات تروریستی علیه آمریکا ضرورت دارند، دانست.

ترامپ در ادامه نامه خود به مناطق اصلی مربوط به حوزه‌های استقرار نیروهای نظامی آمریکا برای پیشبرد عملیات‌های مبارزه با تروریسم اشاره می‌کند:

افغانستان

نیروهای مسلح آمریکا مطابق با راهبردی که من در تاریخ ۲۱ اوت ۲۰۱۷ اعلام کردم به جهت اهداف جلوگیری از ظهور مجدد پناهگاه‌های امن تروریست‌ها و کسب توانایی دوباره آنها برای تهدید کردن آمریکا، پشتیبانی از دولت و ارتش افغانستان در زمینه رویارویی با طالبان در میدان جنگ و ایجاد شرایط پیشبرد فرآیندهای سیاسی با هدف دستیابی به صلح پایدار، در افغانستان باقی خواهند ماند. این نیروها در افغانستان به ارائه آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای نظامی افغان اجرا و پشتیبانی عملیات‌های ضد تروریستی علیه القاعده و داعش، اتخاذ تدابیر مناسب علیه آنهایی که حمایت مستقیم از داعش می‌کنند یا آمریکا و نیروهای ائتلاف و یا پایداری دولت افغانستان و یا قابلیت‌های نیروهای امنیت و دفاع ملی این کشور در مسیر موفقیت تهدید می‌کنند خواهند پرداخت. با این حال تلاش‌های مربوط به صلح و آشتی فعلی در افغانستان اولویت اصلی ما هستند و آمریکا همچنان در درگیری مسلحانه از جمله در افغانستان و علیه طالبان باقی می‌ماند و خشونت‌های فعالانه ادامه پیدا می‌کند.

عراق و سوریه

نیروهای مسلح آمریکا در راستای راهبرد جامع شکست داعش به اجرای کمپین سیستماتیک حملات هوایی و دیگر عملیات‌های لازم علیه داعش در عراق و سوریه و همچنین القاعده در سوریه می‌پردازند و نیروهای آمریکایی در سوریه مستقر هستند تا به اجرای عملیات علیه داعش با همراهی نیروهای بومی بپردازند و همچنین در عراق هستند تا به ارائه مشاوره، همکاری و پشتیبانی برای عناصر برگزیده نیروهای امنیتی عراق از جمله نیروهای امنیتی کرد عراق بپردازند.

حمایت‌ها از نیروی امنیتی عراق شامل ارائه آموزش، تجهیزات، حمایت ارتباطاتی و اطلاعاتی می‌شوند و نیروهای مسلح آمریکا همچنین به ارائه حمایت محدود از هیئت ناتو در عراق می‌پردازند و اقدامات آنها در عراق در هماهنگی با دولت مرکزی عراق، دولت منطقه کردستان عراق و شرکای ائتلافی اتخاذ خواهند شد.

اگرچه این تلاش‌ها منجر به شکست منطقه‌ای داعش در عراق و سوریه شدند عملیات‌ها علیه تهدیدات تروریستی برآمده از عراق و سوریه ادامه می‌یابند.

شبه جزیره عربستان

تعداد کمی از نیروهای نظامی آمریکا در یمن مستقرند تا به اجرای عملیات علیه القاعده در شبه جزیره عرب و شاخه داعش در یمن بپردازند. ارتش آمریکا به همکاری نزدیک با دولت مستعفی یمن و نیروهای منطقه‌ای شریک با آن برای خنثی کردن و در نهایت از بین بردن تهدیدات این گروه‌ها ادامه می‌دهد.

همچنین نیروهای مسلح آمریکا در نقش غیر رزمی خود به ارائه مشاوره نظامی و اطلاعات محدود، لجستیک و دیگر حمایت‌ها از نیروهای منطقه‌ای در مبارزه با حوثی‌ها در یمن پرداختند.

نیروهای آمریکایی در عربستان برای این هدف حضور دارند اما این حمایت‌ها در بردارنده شرکت آمریکا در درگیری‌ها با حوثی‌ها در راستای اهداف قطعنامه اختیارات جنگی مربوط به آمریکا نمی‌شود.

اردن

به درخواست دولت اردن تقریباً ۲۹۱۰ پرسنل نظامی آمریکا در اردن مستقر هستند تا از عملیات‌ شکست داعش حمایت کرده و همچنین امنیت در اردن را ارتقا دهند و حامی ثبات منطقه‌ای باشند.

لبنان

به درخواست دولت لبنان تقریباً ۶۰ پرسنل نظامی آمریکا در این کشور برای ارتقای قابلیت‌های ضد تروریستی دولت لبنان و حمایت از عملیات‌ نیروهای امنیتی لبنان برای شکست داعش مستقر هستند.

ترکیه

نیروهای آمریکایی همراه با جنگنده‌ها و هواپیماهای پشتیبانی و پرسنل مربوط به آنها به درخواست دولت ترکیه در این کشور مستقر هستند تا از عملیات‌ شکست داعش حمایت کرده و امنیت ترکیه را ارتقا دهند.

منطقه شرق آفریقا

نیروهای نظامی آمریکا در سومالی به مقابله با تهدید تروریستی ایجاد شده از جانب داعش و الشباب، نیروی هم‌پیمان القاعده ادامه می‌دهند. پرسنل نظامی آمریکا همچنین به نیروهای منطقه‌ای از جمله نیروهای هیئت اتحادیه آفریقا و نیروهای سومالی کمک مشاوره و همراهی در زمینه عملیات‌های ضد تروریستی ارائه می‌دهند. تعداد بیشتر از نیروهای مسلح آمریکا همچنین در کنیا مستقر هستند تا از عملیات‌های مبارزه با تروریسم در شرق آفریقا حمایت کنند. پرسنل نظامی آمریکا در عین حال به شراکت با دولت جیبوتی که اجازه به استفاده از خاک جیبوتی برای مستقر شدن نیروهای مسلح آمریکا داده، ادامه می‌دهند. پرسنل ارتش آمریکا همچنان در جیبوتی از جمله به هدف اجرای عملیات‌های ضد تروریسم و مبارزه با دزدان دریایی در حوزه شاخ آفریقا و شبه جزیره عربستان و ارائه حمایت‌های احتیاطی در قبال افزایش امنیت سفارت‌خانه‌ها در شرق آفریقا به شکل لازم مستقر هستند.

حوزه دریاچه چاد و منطقه ساحل آفریقا

پرسنل نظامی آمریکا در حوزه دریاچه چاد و منطقه ساحل به اجرای عملیات‌های اطلاعاتی، تجسسی و شناسایی از هوا و حمایت از شرکای آفریقایی و اروپایی برای اجرای عملیات‌های ضد تروریستی در این منطقه می‌پردازند و حمایت‌ها شامل مشاوره و کمک و همراهی نیروهای شریک با ما است. حدود ۷۰۰ پرسنل نظامی آمریکا در نیجر مستقر می‌ماندند. پرسنل نظامی آمریکا همچنین در چاد، کامرون و نیجریه به هدف حمایت از عملیات‌های مبارزه با تروریسم مستقر هستند.

کوبا

نیروهای مسلح آمریکا به اجرای عملیات‌های انسانی و تأمین امنیت بازداشتگاه برای بازداشتی‌ها در زندان خلیج گوآنتانامو در کوبا براساس اختیارات قانون مجوز سال ۲۰۰۱  در زمینه استفاده از نیروی ارتش آمریکا می‌پردازند. تا زمان نوشته شدن این نامه ۴۰ بازداشتی در زندان گوآنتانامو هستند.

فیلیپین

نیروهای ارتش آمریکا به منظور حمایت از عملیات‌های ضد تروریستی ارتش فیلیپین در این کشور مستقر هستند.

مصر

تقریباً ۴۵۵ تن از پرسنل نظامی آمریکا در قالب نیروی چند ملیتی و نیروهای ناظر در مصر حضور دارند و این نیروها از ۱۹۸۱ در مصر فعال بوده‌اند.

کوزوو

آمریکا به تأمین نیرو برای نیروهای مستقر در کوزوو تحت رهبری سازمان ناتو و در همکاری با مقامات محلی، شرکای دو جانبه و نهادهای بین‌المللی به منظور جلوگیری از بروز دوباره خشونت‌ها در کوزوو ادامه می‌دهد و تقریباً ۶۶۰ نظامی آمریکایی جزو پرسنل حدود ۴۰۰۰ نفری هیئت کیفور در کوزوو هستند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + شانزده =