کد خبر : 161172
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
-

تغییرات در دستگاه قضائی الجزایر

تغییرات در دستگاه قضائی الجزایر

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبد القادر بن صالح، رئیس جمهور موقت الجزائر با صدور فرمانی رئیس و دادستان کل دادگاه عالی این کشور را برکنار کرد. طبق دستور عبدالقادر بن صالح، قاسمی جمال به عنوان رئیس شورای قضائی پایتخت و عبدالرحیم مجید به عنوان دادستان کل دادگاه عالی الجزائر تعیین

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبد القادر بن صالح، رئیس جمهور موقت الجزائر با صدور فرمانی رئیس و دادستان کل دادگاه عالی این کشور را برکنار کرد.

طبق دستور عبدالقادر بن صالح، قاسمی جمال به عنوان رئیس شورای قضائی پایتخت و عبدالرحیم مجید به عنوان دادستان کل دادگاه عالی الجزائر تعیین شدند.

رئیس جمهور موقت الجزائر همچنین عبدالمجید بیطام را به عنوان مدیر عامل منابع انسانی در وزارت دادگستری و حمدان عبدالقادر را به عنوان بازرس کل وزارت دادگستری و همچنین جعریر عبدالحفیظ را برای تصدی پست مدیریت کل امور قضایی و حقوقی این وزارتخانه تعیین کرد.

بن صالح به ماموریت رئیس شورای قضایی تیبازه و ماموریت عبدالله ملاک، وکیل دادگاه عالی خاتمه داد.

الجزایر از ماه فوریه شاهد تظاهرات گسترده در اعتراض به نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور پیشین الجزایر برای پنجمین دور انتخابات ریاست جمهوری شده است، اما این تظاهرات به سرعت به مطالبه نابودی مافیای فساد در ارکان نظام وی و نزدیکانش تبدیل شد. تظاهرکنندگان می‌گویند، مقامات باید کسانی که اخیر دادگاهی شده‌اند به ویژه احمد اویحیی، نخست وزیر سابق الجزایر، وزیر دارایی این کشور و گروهی از بازرگانان نزدیک به نظام بوتفلیقه را به صورت علنی محاکمه کنند.

اعتراضات الجزایر از ۲۲ فوریه با وجود استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =