کد خبر : 161132
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
-

تایمز: قرارداد گاز مسیر را برای مذاکرات اسرائیل با لبنان هموار می‌کند

تایمز: قرارداد گاز مسیر را برای مذاکرات اسرائیل با لبنان هموار می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه تایمز در گزارشی تحت عنوان “قرارداد گاز راه را برای مذاکرات اسرائیل با لبنان همواره می‌کند” نوشت: تلاش‌های دیپلماتیک آرام از سوی “طرف غیرمنتظره” یعنی دولت آمریکا یک آرامش سیاسی میان اسرائیل و لبنان برقرار کرده است زیرا دو طرف به دنبال حل احتمالی درگیری‌های مرزی هستند که ممکن است

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه تایمز در گزارشی تحت عنوان “قرارداد گاز راه را برای مذاکرات اسرائیل با لبنان همواره می‌کند” نوشت: تلاش‌های دیپلماتیک آرام از سوی “طرف غیرمنتظره” یعنی دولت آمریکا یک آرامش سیاسی میان اسرائیل و لبنان برقرار کرده است زیرا دو طرف به دنبال حل احتمالی درگیری‌های مرزی هستند که ممکن است در آمدهای زیادی را در پی داشته باشد.

در این گزارش آمده است: احتمال می‌رفت که به دلیل نفوذ حزب الله جنگی میان اسرائیل و لبنان آغاز شود اما دو طرف با مذاکرات ضمن میانجیگری بین‌المللی توافق کردند که ممکن است به استفاده از میدان گاز در دریای مدیترانه کمک کند.

براساس این گزارش، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان از اعتراضات خود دست برداشته و اسرائیل نیز موضع مخالف خود را با سازمان ملل به عنوان میانجی اصلی در مذاکرات میان دو طرف تغییر داده است. این تحولات پس از سفرهای متعدد دیوید ساترفیلد، معاون مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه صورت گرفته است. پامپئو محرک اصلی این تحولات است زیرا معتقد است وجود میادین گازی برای هم‌پیمانان واشنگتن در خاورمیانه ممکن است وابستگی اروپا به روسیه را کاهش دهد.

گزارش روزنامه تایمز به این مساله اشاره دارد که اختلافات میان اسرائیل و لبنان درباره بلوک شماره ۹ از چند سال پیش بدون حل و فصل باقی مانده است و اسرائیل در گذشته با متهم کردن نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) به عدم تعامل قاطعانه با لبنان و حزب الله با مذاکرات در این خصوص مخالف بود.

در عین حال این گزارش نشان می‌دهد که هیچ تضمینی برای موفقیت این مذاکرات وجود ندارد و برخی از اسرائیلی‌ها نگران هستند که تأسیسات نفتی این رژیم هدف هم‌پیمانان لبنان یا حتی حزب الله قرار بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 14 =