کد خبر : 161008
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
-

افزایش آمار اعتیاد در مناطق حاشیه‌نشینی خرم‌دره

افزایش آمار اعتیاد در مناطق حاشیه‌نشینی خرم‌دره

به گزارش قائم آنلاین، حجت محمدی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر خرم‌دره با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها حسب وظایف ذاتی و انسانی خود باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعال باشند، اظهار کرد: قطعا اگر مسئولی در این حوزه کوتاهی کند، این بلای خانمان‌سوز گریبان خانواده خود را نیز خواهد

به گزارش قائم آنلاین، حجت محمدی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر خرم‌دره با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها حسب وظایف ذاتی و انسانی خود باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعال باشند، اظهار کرد: قطعا اگر مسئولی در این حوزه کوتاهی کند، این بلای خانمان‌سوز گریبان خانواده خود را نیز خواهد گرفت، پس مبارزه با مواد مخدر یک عزم ملی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه ایران به لحاظ همسایگی با افغانستان که از مراکز بزرگ تولید موادمخدر به شمار می‌رود همواره در حوزه موادمخدر در معرض تهدید قرار دارد، ادامه داد: با توجه به نقش حیاتی کشور ما در عبور کالاهای صادراتی، تولیدکنندگان موادمخدر باید ۳۰ درصد تولید خود را از کشور ما حمل کنند. به همین علت است که ایران همواره در خط مقدم مبارزه با موادمخدر قرار داشته و چهار هزار شهید گلگون‌کفن در این راه تقدیم کرده است.

محمدی با اشاره به نقش تأثیرگذار ورزش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله موادمخدر، تصریح کرد: شهرستان خرم‌دره ورزشکاران و مدال‌آوران بسیاری را تربیت و تحویل جامعه ورزشی کشور داده است، لذا باید به این حوزه در شهرستان توجه جدی‌تری وجود داشته باشد.

فرماندار خرم‌دره با اشاره به این نکته که موادمخدر در جامعه شهری رسوخ بیشتری دارد، ادامه داد: ۸۰ درصد از جمعیت شهرستان خرم‌دره یعنی بیش از ۶۰ هزار نفر در شهرها زندگی می‌کنند که این امر بر دشواری‌های مبارزه با موادمخدر در این شهرستان افزوده است.

این مسئول با بیان اینکه حاشیه‌نشینی به افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند، گفت: شهرستان خرم‌دره بیش از ۹۰۰۰ حاشیه‌نشین داشته و مهاجرپذیرترین شهرستان استان به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به برخی از دلایل بالا بودن آمار طلاق در خرم‌دره، بیان کرد: برخی از افرادی که مبادرت به ثبت طلاق می‌کنند، بومی خرم‌دره نیستند و تنها  مدت کوتاهی در این شهرستان ساکن می‌شوند. همچنین برخی از زوجین نیز به واسطه نبود دفتر طلاق در شهرهای همجوار برای ثبت طلاق به خرم‌دره مراجعه می‌کنند که این دلایل باعث افزایش آمار طلاق در این شهرستان شده است.

محمدی با اشاره به نقش سازنده آموزش در پیشگیری از موادمخدر، خاطرنشان کرد: بحث آموزش باید از دوران ابتدایی تا مراکز عالی به صورت جدی دنبال شود.

وی با بیان این که نصف جمعیت معتادان را جامعه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: این آمار یک هشدار جدی به خانواده‌ها است تا والدین در شیوه تربیت خود تغییر نگرش دهند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با بیان این مطلب که فاصله گرفتن اولیا از فرزندان نتیجه‌ای جز گرایش آن‌ها به موادمخدر ندارد، یادآور شد: والدین باید در انتخاب دوستان فرزندان خود دقت فراوان داشته باشند، زیرا طبق آمار، دوستان ناباب نقش بسیار پررنگی در گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد دارند.

وی از خرم‌دره به‌عنوان دیار خیرین یاد کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت خیرین در کمک به خانواده‌های معتادان به‌ویژه زندانیان و درمان افراد معتاد استفاده بیشتری شود.

بیکاری از دلایل اصلی اعتیاد

این مسئول با اشاره به اینکه میل مصرف موادمخدر در کشور از مواد سنتی به صنعتی تغییر یافته است، بیان کرد: شیشه، قرص‌های روان‌گردان و گل طرفداران بیشتری در بین معتادان دارد.

محمدی از بیکاری به‌عنوان یکی از دلایل اصلی اعتیاد یاد کرد و افزود: آموزش‌های مهارتی امروز حلقه مفقوده جامعه ما در حوزه اشتغال است، زیرا اکثر دانشگاهیان ما چون مهارتی ندارند بعد از فارغ‌التحصیلی بیکار می‌مانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + شش =