کد خبر : 160992
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
-

نرخ بیکاری آذربایجان شرقی از میانگین کشوری پایین‌تر است

نرخ بیکاری آذربایجان شرقی از میانگین کشوری پایین‌تر است

به گزارش قائم آنلاین، میر احد حسینی در جلسه‌ی شورای هماهنگی ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، با اشاره به مشکلات اخیر در برخی واحدهای تولیدی از جمله تولید سیمان، شرکت‌های داروسازی و نیروگاه در تبریز، اظهار کرد: خدا را شاکریم که اکنون مدیران بسیار توانمند و مؤثری

به گزارش قائم آنلاین، میر احد حسینی در جلسه‌ی شورای هماهنگی ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، با اشاره به مشکلات اخیر در برخی واحدهای تولیدی از جمله تولید سیمان، شرکت‌های داروسازی و نیروگاه در تبریز، اظهار کرد: خدا را شاکریم که اکنون مدیران بسیار توانمند و مؤثری در رأس مراکز اقتصادی استان منصوب و منشأ تحول شده‌اند، معتقدم هر مدیری که در رابطه با حوزه‌ی خود نگاهی توسعه گرانه داشته باشد، قطعاً موفق خواهد شد.

وی ادامه داد: در گذشته در واحد تولیدی سیمان صوفیان مشکل وجود داشت ولی اکنون مشکل واحدهای تولیدی از جمله داروسازی دانا، زهراوی، شهید قاضی، کلر پارس و سیمان صوفیان رفع شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که تعامل و هماهنگی خوبی با استاندار آذربایجان شرقی داریم، افزود: مجموعه حمایت‌ها از سوی استانداری باعث شده مدیران بخش حوزه وزارت تعاون مشکل آنچنانی نداشته و همکاری و تعاملات بسیار خوبی برای پیشبرد اهداف وزارت خانه داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی استانی صنعتی و تولیدی است، گفت: این استان نزدیک به چهار میلیون نفر جمعیت دارد و براساس آمار سال ۹۷، یک میلیون و ۲۲۸ نفر شاغل و ۱۴۴ هزار نفر بیکار جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در استان بسیار کم شده و تمامی سرمایه گذاری‌ها در دولت سازندگی بوده است، بعد از آن ریالی سرمایه گذاری از سوی شرکت‌های بزرگ در استان انجام نشده است که ضرورت دارد در دولت تدبیر و امید توجه بیشتری به توسعه و سرمایه گذاری کارخانجات انجام شود.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی دارای ۳۶ شهرک صنعتی و ۱۷ ناحیه صنعتی و یک شهرک سرمایه گذاری خارجی است، گفت: ۴۵ هزار کارگاه کد دار و کارخانجات مادر زیادی در استان وجود دارد به طوری‌که در برخی از واحدها مانند شیرین عسل ۱۵ هزار نفر نیروی کار مشغول هستند.

حسینی ادامه داد: ۴۰۰ کارگاه فعال در استان تحت پوشش تأمین اجتماعی است و ۲۵ هزار و ۷۵۹ واحد صنعتی فعال و ۲۶۸ معادن در استان در حال بهره برداری است و ۶۸۰ هزار نفر کارگر مشمول قانون کار وجود دارد که اکثر آن‌ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی با بیان این‌که پنج هزار تعاونی در استان وجود دارد، گفت: چهار هزار و ۲۱۱ مورد از تعاونی‌های استان فعال بوده و دو میلیون و ۲۸۰ هزار نفر یعنی بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان عضو تعاونی‌ها و ۷۷ هزار نفر به طور مستقیم در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: به طور متوسط سالانه ۲۰ هزار بازرسی دوره‌ای از کارخانجات استان و بیش از چهار هزار بازرسی موردی انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که ۵۸۹ تشکل کارگری در استان وجود دارد، افزود: ۱۰۰ مورد از این تشکل‌ها، تشکل کارفرمایی و مابقی تشکل کارگری است، براساس این تشکل‌ها رشد و آگاهی کارگران آنچنان ارتقا پیدا کرده که اکنون کارگران علاقمندند مشکلات خود را در چارچوب تشکلات صنفی و از طریق مجرای قانونی حل کنند و معتقدم راه برای حل مشکلات کارگران به وسیله‌ی تشکل‌ها هموار شده است.

حسینی استقرار میز خدمت در تمامی ادارات را از مهم‌ترین مصوبات سازمان تعاون، کار و رفاه عنوان کرد و گفت: به واسطه‌ی میز خدمت پاسخگویی به مخاطبان را تمامی دستگاه‌ها انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های نمایندگان و قول وزیر سابق، اقدامات جدی نسبت به احداث درمانگاهای جدید در شهر سهند، ملکان، عجب شیر و هشترود و بستان آباد انجام شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دستگاه تعاون، کار و رفاه در راستای کاهش مشکلات جامعه‌ی هدف، تعامل خود را با سازمان تأمین اجتماعی جهت کاهش زمان رسیدگی به بیمه‌ی بیکاری افزایش داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − یک =