کد خبر : 160976
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
-

اعمال فشار نماینده آمریکا در افغانستان برای از سرگیری مذاکرات با طالبان

اعمال فشار نماینده آمریکا در افغانستان برای از سرگیری مذاکرات با طالبان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، زلمای خلیل‌زاد، نماینده آمریکا می‌گوید امروز (دوشنبه) در حال انجام دیدارهایی با مقامات کابل است باعث وقوع دور جدیدی از مذاکرات بین افغانی می‌شود. این دیدارها به توصیف وی، راهی اساسی برای حل مشکل جنگ حدوداً هجده ساله این کشور است. طالبان که اکنون کنترل حدود

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، زلمای خلیل‌زاد، نماینده آمریکا می‌گوید امروز (دوشنبه) در حال انجام دیدارهایی با مقامات کابل است باعث وقوع دور جدیدی از مذاکرات بین افغانی می‌شود. این دیدارها به توصیف وی، راهی اساسی برای حل مشکل جنگ حدوداً هجده ساله این کشور است.

طالبان که اکنون کنترل حدود نیمی از اراضی افغانستان را در دست دارد، به طور روزانه حملاتی را در افغانستان ترتیب می‌دهد که تلفات سرسام آوری به نیروهای افغان وارد کرده است. در همین حین مقامات واشنگتن در حال اعمال فشار جهت برقراری مذاکرات مستقیم بین طالبان و کابل هستند.

در اسلام آباد همزمان با فشار واشنگتن، مقامات افغان و پاکستان دیدارهایی برای یافتن راه‌حل جهت انجام همکاری‌های دیپلماتیک، نظامی و نیز تبادل اطلاعات، انجام می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + شش =