کد خبر : 160545
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۲۰
-

دهخدا: سعی کردیم کاروان کیفی به یونیورسیاد اعزام کنیم

دهخدا: سعی کردیم کاروان کیفی به یونیورسیاد اعزام کنیم

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا دهخدا در گفت و گو ، درباره آخرین وضعیت کاروان اعزامی ایران به سی‌امین یونیورسیاد دانشجویان جهان در ایتالیا، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است ۴۲ ورزشکار از ایران در ۴ رشته ورزشی والیبال، تکواندو، تیراندازی و تیر و کمان عازم ناپل محل برگزاری سی‌امین دوره یونیورسیاد دانشجویان

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا دهخدا در گفت و گو ، درباره آخرین وضعیت کاروان اعزامی ایران به سی‌امین یونیورسیاد دانشجویان جهان در ایتالیا، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است ۴۲ ورزشکار از ایران در ۴ رشته ورزشی والیبال، تکواندو، تیراندازی و تیر و کمان عازم ناپل محل برگزاری سی‌امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان شوند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی افزود: خوشبختانه با همکاری خوب فدراسیون‌ها، تیم‌های اعزامی پس از برگزاری رقابت‌های انتخابی تا حد زیادی ترکیب نهایی خود را برای حضور در این رقابت‌ها پیدا کرده‌اند و تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تمامی تیم‌های اعزامی به این دوره از رقابت‌ها از پتانسیل ورزش دانشگاهی به طور کامل استفاده شده است، گفت: در برگزاری رقابت‌های انتخابی سعی شد از همه پتانسیل ورزش دانشگاهی در سراسر کشور استفاده شود تا هیچ دانشجوی مستعدی از قلم نیفتد. تمامی نفرات اعزامی نیز همگی دانشجو هستند و ورزشکاری غیر دانشجو در ترکیب تیم‌های اعزامی وجود ندارد.

دهخدا در پاسخ به این سوال که چرا بر خلاف دوره‌های قبل تعداد کمتری ورزشکار عازم این رویداد می‌شوند، گفت: جدا از بحث کمبود منابع مالی در کشور به دلیل مشکلات به وجود آمده، بالطبع ورزش نیز همانند سایر بخش‌ها با مشکلاتی دست به گریبان شده است، اما این موضوع ارتباطی به تعداد ورزشکاران اعزامی و کاهش آن‌ها نسبت به دوره‌های قبل نداشته است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی خاطرنشان کرد: در این دوره سعی کردیم فقط رشته‌هایی که شانس مدال دارند به یونیورسیاد اعزام کنیم. قطعاً اگر در دیگر رشته‌ها نیز ورزشکاران دانشجو داشتیم که می‌توانستند در یونیورسیاد مدال بگیرند به این مسابقات اعزام می‌کردیم. هدف ما این بود که از پتانسیل ورزش دانشجویی به بهترین شکل استفاده و کاروانی کیفی را عازم این رقابت‌ها کنیم.

وی در ادامه با قدردانی از حمایت‌های مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری گفت: هزینه‌های اعزام به یونیورسیاد با حمایت‌های وزارت علوم محقق شده است و خوشبختانه مشکلی از این بابت وجود ندارد. وزارت ورزش نیز هر چند نقشی در تأمین هزینه‌های اعزام ندارد اما فدراسیون‌هایی که رشته آن‌ها به یونیورسیاد اعزام می‌شوند تا حد توان در برگزاری اردوها و تأمین امکانات با فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی همکاری داشتند که جای تشکر دارد.

دهخدا در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با حمایت‌های صورت گرفته و زحماتی که کشیده شده شاهد موفقیت کاروان ورزشی ایران و کسب بهترین نتیجه ممکن باشیم. سطح رقابت‌های این دوره یونیورسیاد مخصوصاً با توجه به در پیش بودن المپیک بسیار بالاست و چهره‌های شاخص ورزش جهان در رشته‌های مختلف عازم این مسابقات می‌شوند. قطعاً کار سختی در پیش داریم اما امیدوارم قهرمانان ما که جزو بهترین‌ها هستند نیز با دست پر به ایران بازگردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 2 =