کد خبر : 160773
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
-

بهره‌مندی ۱۶۰۰ کارگر واحدهای تولیدی سیل‌زده گلستان از بیمه بیکاری

بهره‌مندی ۱۶۰۰ کارگر واحدهای تولیدی سیل‌زده گلستان از بیمه بیکاری

به گزارش قائم آنلاین، میرمحمد غراوی در جلسه شورای اداری گلستان، اظهار کرد: سیل اوایل امسال به ۱۴۸ واحد صنعتی در استان گلستان خسارت وارد کرد که بیشترین خسارت مربوط به شهرک صنعتی آق‎قلا بود. وی با اشاره به اینکه مجموع خسارت سیل به بخش صنعتی استان ۱۹۰ میلیارد تومان است، افزود: با تلاش دستگاه‌های

به گزارش قائم آنلاین، میرمحمد غراوی در جلسه شورای اداری گلستان، اظهار کرد: سیل اوایل امسال به ۱۴۸ واحد صنعتی در استان گلستان خسارت وارد کرد که بیشترین خسارت مربوط به شهرک صنعتی آق‎قلا بود.

وی با اشاره به اینکه مجموع خسارت سیل به بخش صنعتی استان ۱۹۰ میلیارد تومان است، افزود: با تلاش دستگاه‌های مختلف بسیاری از واحدها در همان روزهای ابتدایی به تولید بازگشتند.

غراوی بیان کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ کارگر به دلیل خسارت وارد شده به واحدهای صنعتی بیکار شده بودند، با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر تنها ۱۳ واحد با ۲۴۷ کارگر فعالیتشان را آغاز نکرده‌اند.

سرپرست استانداری گلستان یادآور شد: سیل به ۵ هزار واحد صنفی نیز خسارت وارد کرده که مجموع این خسارت‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به جبران خسارت‌های سیل به بخش کشاورزی، گفت: در بخش کشاورزی تاکنون ۳۹۵۸ پرونده در گلستان با برآورد خسارت ۴۹ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان تشکیل شده که بر اساس ۵۰ درصد پرداخت، تاکنون ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نقدی پرداخت شده و تا چند روز آینده این رقم به ۲۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان می‌رسد.

غراوی تصریح کرد: ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴ درصد نیز به گلستان ابلاغ شده که این میزان در بین بانک‌ها تقسیم شده تا در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیل زده برای کشت دوم محیا شدند، گفت: در بخش شیلات و زنبورداری نیز ۷۷ واحد خسارت دیدند که موجب بیکاری ۱۸۵ نفر شد.

سرپرست استانداری گلستان در ادامه به آسیب سیل به بخش مسکونی نیز اشاره داشت و افزود: سیل به ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی خسارت زد که از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری و مابقی احداثی هستند. تاکنون ۱۱ هزار پرونده تشکیل و ۸ هزار و ۳۲۵ فقره به بانک معرفی شده و ۱۰۴۵ فقره نیز منجر به عقد قرارداد شده است.

غراوی در بخش پایانی صحبت‌های خود با تاکید بر تلاش برای رونق تولید، گفت: از بانک‌ها درخواست می‌کنیم به هیچ عنوان یک واحد تولیدی را به دلیل عدم پرداخت اقساط یا بدهی تحت فشار قرار ندهند و دستور اجرایی برای واحدهایی تولیدی را بدون هماهنگی استانداری انجام ندهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 15 =