کد خبر : 160555
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۴۵
-

بازدید ۴۵ هزار گردشگر از محوطه های تاریخی کرمانشاه در تعطیلات اخیر

بازدید ۴۵ هزار گردشگر از محوطه های تاریخی کرمانشاه در تعطیلات اخیر

به گزارش قائم آنلاین، امید قادری از بازدید ۴۵ هزار و ۲۹۷ نفر از پنج محوطه تاریخی استان شامل تاق بستان، بیستون، تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و معبد آناهیتا در تعطیلات اخیر (۱۴ تا ۱۷ خرداد) خبر داد. وی با اعلام اینکه تاق بستان چهارمین اثر پربازدید کشور در تعطیلات عید فطر بود، گفت:

به گزارش قائم آنلاین، امید قادری از بازدید ۴۵ هزار و ۲۹۷ نفر از پنج محوطه تاریخی استان شامل تاق بستان، بیستون، تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و معبد آناهیتا در تعطیلات اخیر (۱۴ تا ۱۷ خرداد) خبر داد.

وی با اعلام اینکه تاق بستان چهارمین اثر پربازدید کشور در تعطیلات عید فطر بود، گفت: محوطه تاریخی فرهنگی تاق‌بستان با بیش از ۲۵ هزار نفر بازدید کننده در تعطیلات اخیر پس از باغ فین اصفهان، حافظیه و سعدیه شیراز چهارمین اثر پربازدید کشور شد.

قادری با بیان اینکه محوطه تاریخی فرهنگی تاق بستان از تاریخ ۱۴ تا ۱۷ خردادماه با پذیرایی از ۲۵ هزار و ۵۶۰ گردشگر پر بازدیدترین اثر تاریخی استان کرمانشاه بود، افزود: این محوطه تاریخی خرداد ماه سال گذشته پذیرای ۱۰ هزار و ۶۳۰ گردشگر بود که که تنها در این چهار روز این میزان بیش از ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین از بازدید نزدیک به ۱۶ هزار نفر از محوطه جهانی بیستون در تعطیلات چهار روزه اخیر خبر داد.

قادری با اعلام اینکه محوطه جهانی بیستون در این تعطیلات با ۱۵ هزار و ۹۸۶ نفر بازدید کننده پس از تاق بستان بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داد اظهار کرد: خرداد ماه سال گذشته پنج هزار و ۱۵ نفر از این سایت جهانی بازدید کردند که در چهار روز تعطیلات اخیر این تعداد نسبت به کل خرداد سال گذشته رشدی بیش از ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

قادری با تاکید بر اینکه در این ایام کل ظرفیت اسکان استان به صورت کامل پر بود، تصریح کرد: علاوه بر میزان تعطیلات عواملی همچون مطرح شدن استان کرمانشاه در رسانه‌ها و فضای مجازی برای ثبت جهانی اورامانات و آمادگی استان برای میزبانی کرمانشاه ۲۰۲۰ در کنار طبیعت زیبا و آب هوای مناسب استان، گردشگران را به سمت کرمانشاه گسیل داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − 4 =