کد خبر : 160459
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
-

منطقه حفاظت شده “شاسکوه” طعمه سهل‌انگاری گردشگران شد

منطقه حفاظت شده “شاسکوه” طعمه سهل‌انگاری گردشگران شد

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا بسملی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: این آتش حدود ۱۰ هکتار از پوشش گیاهی مراتع منطقه حفاظت شده شاسکوه را خاکستر کرد. وی علت این آتش‌سوزی عظیم را سهل‌انگاری گردشگران عنوان و اظهار کرد: دقت نکردن افرادی که برای تفریح و برداشت گیاهان دارویی به این منطقه آمده بودند، باعث

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا بسملی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: این آتش حدود ۱۰ هکتار از پوشش گیاهی مراتع منطقه حفاظت شده شاسکوه را خاکستر کرد.

وی علت این آتش‌سوزی عظیم را سهل‌انگاری گردشگران عنوان و اظهار کرد: دقت نکردن افرادی که برای تفریح و برداشت گیاهان دارویی به این منطقه آمده بودند، باعث این آتش‌سوزی شد.

رییس اداره محیط زیست قاین بیان کرد: این آتش در روز چهارشنبه ۱۵ خردادماه جاری اتفاق افتاد که حوالی ظهر به مسئولان محیط زیست گزارش داده و با تلاش ماموران آتش‌نشانی پس از حدود چهار ساعت مهار شد.

بسملی بیان کرد: هنوز برآورد خسارت انجام نشده اما احتمال می‌رود که این آتش باعث از بین رفتن لانه پرندگان و تلف شدن تعدادی از جوجه‌های کبک و خزندگان این منطقه شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد این آتش پنج تا شش درخت بنه و تمامی پوشش گیاهی این منطقه که شامل؛ بوته‌ها و گیاهان علفی است را به طور کامل نابود کرده باشد.

رییس اداره محیط زیست قاین با بیان اینکه پیگیر برآورد خسارات این حادثه خواهیم بود، یادآور شد: عوامل این حادثه به دادگاه معرفی خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 18 =