کد خبر : 159903
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۹:۴۵
-

دشمنان قسم‌خورده نظام و انقلاب دوست ندارند ایران قله‌های پیشرفت علمی را تسخیر کند

دشمنان قسم‌خورده نظام و انقلاب دوست ندارند ایران قله‌های پیشرفت علمی را تسخیر کند

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شیخ در گفت‌وگو  گفت: قطعا دشمنان نظام خواهان ایجاد یاس و ناامیدی در دانشجویان نخبه و اساتید دانشگاه‌ها هستند. وی ادامه داد: البته برخی از دانشجویان و اساتید کشور به دلایلی در مواجهه با مشکلات، دچار یاس شده و یاس و ناامیدی خود را ناخودآگاه به همکلاسی­‌ها و

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شیخ در گفت‌وگو  گفت: قطعا دشمنان نظام خواهان ایجاد یاس و ناامیدی در دانشجویان نخبه و اساتید دانشگاه‌ها هستند.

وی ادامه داد: البته برخی از دانشجویان و اساتید کشور به دلایلی در مواجهه با مشکلات، دچار یاس شده و یاس و ناامیدی خود را ناخودآگاه به همکلاسی­‌ها و همکاران تسری می‌دهند. در این مورد باید جریان‌های سیاسی مراقب باشند و وارد بازی بدخواهان کشور عزیزمان نشوند.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به مقامات مسئول در دستگاه‌های سیاسی و علمی کشور خواستار دمیدن روح امید بین جوانان و دانشگاهیان شد و افزود: امروزه بیشتر پیشرفت­‌های علمی نتیجه رشد علوم میان‌رشته‌ای است و باید روی این بخش سرمایه‌گذاری شود. البته نباید فراموش کرد تا مادامی که رشته‌های پایه بارور نباشد، میان‌رشته­‌ای‌ها هم توسعه چندانی نخواهند داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اشتغال و درآمد خوب را دو عامل مؤثر در ایجاد روح امید بین جوانان و دانشگاهیان دانست و افزود: وضعیت کار و درآمد در برخی رشته‌ها به ویژه رشته‌های مادر و علوم پایه مناسب نیست و در دانشگاه‌ها پروژه‌های تحقیقاتی اندک است و چشم‌انداز روشنی برای ایجاد انگیزه و امید به آینده در پژوهشگران، اعم از دانشجویان و استادان این رشته‌ها ایجاد نمی‌کند به بیان روشن‌تر وقتی برای جوان نخبه شغل و درآمدی ایجاد نمی‌شود، نشاط و امید آنان از بین می‌رود.

شیخ اظهار کرد: این سخنم به معنای پایین بودن خروجی علمی دانشگاهیان و اساتید نیست بلکه خواستار بهبود وضعیت موجود هستم. بسیاری از اساتید، انگیزه دارند اما برای تقویت انگیزه و دمیدن روحیه نشاط در دانشگاهیان باید به مسائل مذکور توجه جدی‌تر داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس اساتید دانشگاهی را دارای انگیزه یافتن راه‌های علمی برای شکستن تحریم‌ها دانست و افزود: الحمدالله اساتیدی داریم که همین الآن نیز در این زمینه‌ها فکر و کار می‌کنند. بن‌بست‌های حاصل از تحریم مسئله‌ای موقت و زودگذر است و ما باید برای پیشرفت زیربنایی و پایه­‌ای علوم در بخش های مختلف نظام آموزش عالی کشور برنامه­‌ریزی منسجم‌­تری داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =