کد خبر : 159764
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
-

معنویت؛ عامل موفقیت و قدرت در دنیا و آخرین

معنویت؛ عامل موفقیت و قدرت در دنیا و آخرین

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلی بیت‌المقدس اراک، ماه رمضان را فرصت بزرگی برای شکرگزاری نعمات الهی دانست و با بیان اینکه شکرگزاری در میدان عمل نیز باید محقق شود، گفت: برخی افراد فتنه‌گر و وسوسه‌گر به خود اجازه می دهند که حریم ها را

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلی بیت‌المقدس اراک، ماه رمضان را فرصت بزرگی برای شکرگزاری نعمات الهی دانست و با بیان اینکه شکرگزاری در میدان عمل نیز باید محقق شود، گفت: برخی افراد فتنه‌گر و وسوسه‌گر به خود اجازه می دهند که حریم ها را شکسته و با توهین و تهمت به دیگران، کفران نعمت کنند.

دری نجف آبادی با اشاره به برخی مباحثی که در فضای مجازی مطرح می‌شود و استفاده نادرست از این فضا اظهار کرد: توهین به بزرگان دین و تفرقه افکنی که نمونه‌های آن در فضای مجازی مشاهده می‌شود، همچون سم برای جامعه و گناه کبیره است.

دری نجف آبادی یکی از توفیقات الهی را مقابله با آمریکا، اسرائیل و صهیونیسم دانست و بر لزوم حفاظت و صیانت از آرمان‌های امام و رهبری تاکید کرد و با اشاره به توصیه‌های اخیر رهبری معظم انقلاب که با محوریت اهمیت مقاومت عنوان شد، افزود: آنچه در ۴۰ سال اخیر موجب موفقیت، عزت و پیروزی ملت ایران شده، هست و خواهد بود، مقاومت است.

دری نجف آبادی اظهار کرد: در شرایط موجود و در مقابل فشارها و دشمنی‌های دشمنان دو راه بیشتر نداریم. راه اول اینکه سازش و تسلیم را بپذیریم که نتیجه آن ذلت، نکبت، اسارت و تسلط دوباره بیگانگان و دشمنان زیاده‌خواه بر این کشور خواهد بود. راه دوم این است که در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود با قدرت ایستاده و مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه اگر در برابر طاغوت مقاومت نمی‌کردیم پیروز نمی‌شدیم، افزود: برکاتی که امروز در کشور شاهد هستیم حاصل این مقاومت است. اگر امروز در صنایع نظامی در منطقه و جهان خودکفا و صاحب اقتدار هستیم، از نیروهای مسلح مقتدر برخورداریم، جوانانمان درس شهادت و ایثار را آموخته‌اند و می‌توانیم بسیج ۲۰ میلیونی تشکیل دهیم، همه به برکت انقلاب و دوران دفاع مقدس است.

دری نجف آبادی تصریح کرد: در دوران جنگ جهانی اول و دوم در نتیجه بی‌کفایتی رضاخان و قجرها ذلیل‌ترین ملت‌ها بودیم و این کشور غارت و اشغال شد اما در دوران هشت ساله دفاع مقدس ملت ایران ایستادگی کردند و هرچند هزاران شهید را تقدیم کردیم اما توانستیم دشمن را از خانه بیرون کنیم.

وی اظهار کرد: اگر در برابر داعش مقاومت نمی‌کردیم و اگر عراق و سوریه در مقابل داعش ایستادگی نمی‌کردند، امروز داعش پشت مرزهای ما ایستاده بود.

وی به مقاومت سوریه در مقابل اسرائیل اشاره کرد و افزود: اسرائیل قطعا به کم قانع نیست و حتی به قیمت تحت الشعاع قرار دادن مسائل داخلی خود جنگ برپا می‌کند. این الگویی است که ترامپ نیز می‌خواست آن را اجرا کند و مسائل داخلی کشورش را با جنگ خارجی تحت‌الشعاع قرار دهد ولی وقتی عزم و قدرت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را مشاهده کرد نتوانست به عرصه جنگ با ایران وارد شود و این جنگ را به ضرر خود دید.

دری نجف آبادی مقاومت ملت ایران که در صحنه‌هایی همچون راهپیمایی روز قدس متجلی شد را عامل عقب‌نشینی دشمن دانست و گفت: وحدت یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی است، هرچند فشارهای اقتصادی به‌ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر بسیار سنگین است، اما عزت، استقلال و عظمت، نتیجه این مقاومت در برابر دشمن جنایتکاری است که در هر تاریخی به هیچ ملتی رحم نکرده تا گاوهای شیرده را بدوشد.

وی استقامت را رمز موفقیت در هر حال و برای هر کسی دانست و در ادامه، ضمن گرامیداشت یاد شهدای ۱۵ خرداد ۴۲ تا شهدای ۹۸ اعم از شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و دیگر عرصه ها، به دغدغه رهبر معظم انقلاب درخصوص رشد اقتصادی اشاره کرد و افزود: رونق تولید، مقابله با قاچاق، فساد و بی‌بند و باری و آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌های رهبری هستند و برای رفع آنها باید تلاش و فداکاری کنیم.

دری نجف آبادی با بیان اینکه ملت ایران برای رفع این مشکلات آماده بوده و پای آرمان‌های رهبری ایستاده‌اند، اظهار کرد: در این مسیر باید در برابر نقشه‌های دشمن هوشیار باشیم. ایران و استان مرکزی ظرفیت‌های فراوانی دارند که می‌توان به بهترین نحو از آنها استفاده کرد و نمونه آن یکی از شرکت‌های استان است که به فعال شدن آن ورود کردیم و در مسیر احیا قرار گرفته است.

خطیب جمعه اراک با اشاره به واگذاری‌های نادرست که صنایع بزرگ را با مشکلات فراوان روبرو کرده است، اظهار کرد: استفاده درست از این ظرفیت‌ها نیازمند مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی است و در این مسیر مردم نیز باید کمک کنند تا با تکیه بر این ظرفیت‌ها با توطئه‌ها و تحریم‌ها مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مقاومت بهترین و عالی‌ترین درس مکتب امام (ره) است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =