کد خبر : 159808
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
-

عید فطر شکرانه یک ماه بندگی است

عید فطر شکرانه یک ماه بندگی است

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: تقوای الهی، لازمه قبولی طاعات است و روزه‌داری نیز فرصتی برای تمرین تقوای الهی است. قائم‌ مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: فلسفه روزه داری، ایستادگی و مقاومت در برابر گناهان و افزایش تقوای الهی است، خداوند

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: تقوای الهی، لازمه قبولی طاعات است و روزه‌داری نیز فرصتی برای تمرین تقوای الهی است.

قائم‌ مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: فلسفه روزه داری، ایستادگی و مقاومت در برابر گناهان و افزایش تقوای الهی است، خداوند در آیات متعددی به فلسفه روزه‌داری پرداخته و تاکید دارد مومنان روزه‌ بگیرند تا به‌وسیله آن تقوای الهی پیشه کنند.

وی اظهار کرد: عید فطر، شکرانه یک ماه بندگی و عبادت است، مؤمنان در این روز پاداش خود را از خدای متعال دریافت می‌کنند.

آیت‌الله مقتدایی بیان کرد: روزه‌داری، توفیق بزرگی در بخشایش گناهان بود و با نماز فطر، شکرانه آن را به جا می آوریم و از خداوند قدردانی می کنیم.

وی با گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد گفت: در سال ۴۲، رژیم پهلوی، امام خمینی(ره) را دستگیر کرد و به همین دلیل اعتراضات گسترده‌ای در کشور شکل گرفت و در قم تعدادی از معترضین به شهادت رسیدند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبری انقلاب عنوان کرد: رهبری ایشان در جامعه اسلامی ما یک نعمت بزرگ است و انتخاب ایشان آرامش خاصی به کشور عطا کرد.

وی اظهار کرد: دشمنان در طول این ۴۰ سال انواع و اقسام شیوه ها و تحریم ها را علیه نظام جمهوری اسلامی به کار گرفتند و حتی پس از رحلت امام(ره)، انتظار دو دستگی و از میان رفتن نظام را می کشیدند؛ اما امید آن ها به واسطه انتخاب رهبری، ناامید شد.

آیت الله مقتدایی بیان کرد: پس از رحلت امام(ره) در سال ۶۸، جلسه ای تشکیل شد و با قرائت وصیت نامه امام(ره)، خبرگان رهبری تشکیل جلسه دادند و پس از برگزاری جلساتی در روزهای بعدی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر آینده تعیین شد.

وی گفت: حکومت اسلامی و رهبری دو نعمت بزرگ الهی است و باید قدردان این دو نعمت الهی باشیم و در برابر دشمنان با تکیه بر منویات رهبری ایستادگی کنیم.

قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به سخنان رهبری در سالروز ارتحال امام(ره)عنوان کرد: مقاومت عامل مهم و بازدارنده دشمن و تجاوز بیگانگان است و باید در همه شرایط به آن توجه داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =