کد خبر : 159642
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
-

امام خمینی (ره)؛ اسوه و الگویی مناسب در عصر کنونی است

امام خمینی (ره)؛ اسوه و الگویی مناسب در عصر کنونی است

به گزارش قائم آنلاین، سیدمحمد حسینی در ویژه مراسم ارتحال امام خمینی (ره) که در امام‌زاده سیدابراهیم (ع) زنجان برگزار شد، افزود: درباره امام خمینی (ره) سخن گفتن کار سخت و دشواری است که زبان از بیان شخصیت والای امام راحل که تحول بزرگی را ایجاد کردند، قاصر است. وی تصریح کرد: در بین بدخواهان

به گزارش قائم آنلاین، سیدمحمد حسینی در ویژه مراسم ارتحال امام خمینی (ره) که در امام‌زاده سیدابراهیم (ع) زنجان برگزار شد، افزود: درباره امام خمینی (ره) سخن گفتن کار سخت و دشواری است که زبان از بیان شخصیت والای امام راحل که تحول بزرگی را ایجاد کردند، قاصر است.

وی تصریح کرد: در بین بدخواهان و دشمنان اسلامی، زلزله‌ای رخ داد که مسیر تاریخ را متحول کرد، به طوری که کشورهای مختلف نیز متوجه نقش و تحولی که امام راحل ایجاد کرده است، شدند. امام خمینی (ه) با تکیه بر آموزه‌های وحیانی و قرآنی و با همت و شجاعتی که داشتند، توانست این تحول بزرگ و شگرف را به وجود آورند.

حسینی ادامه داد: بعد از چهل سال هنوز پرچم جمهوری اسلامی ایران برافراشته است و هم‌اکنون نیز جایگاه بالایی دارد. امام خمینی (ره) یک شخصیت برجسته و جایگاه والایی در میان علما و فقها دارند که به همه ابعاد توجه داشته‌اند. امام (ره) در کنار آن زهد و وارستگی که داشتند به زخارف دنیا بی‌اعتنا بودند و اینکه ایشان اهل عبادت بودند و مقام والایی که به خاطر راز و نیازها و نیایش‌های شبانه، تضرع و انابه‌ای که به درگاه الهی داشته‌اند، جز خدا از کسی هراسی نداشتند و باعث شد که همه آن موانع و دشمنی‌ها نتواند کاری از پیش ببرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: خداوند امدادهای خود را از جهت فردی و علمی عنایت کرد، به طوری که امام راحل زمانی که هنوز سی سال را نداشتند، کتاب‌های ارزشمندی را در بحث‌های اخلاقی، عرفانی و معنوی تألیف کردند. امام خمینی (ره) جوانی سخت‌کوش و پرتلاشی بودند که کسی نمی‌توانست در مورد جایگاه علمی ایشان سخنی بگوید، همان‌طور که امام (ره) در نجف به دلیل تبحر، اشراف و احاطه کاملی که در مسائل فقهی، کلامی و فلسفی و نگاه روشن و جامعیتی که داشتند، در میان علمای نجف نیز شناخته شده و شخصیتی جهانی پیدا کردند و بیش از پیش درخشیدند.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۲۳ حدود دو سال بعد از تبعید رضاخان، امام راحل دست‌نوشته‌ای در کتابخانه مرحوم وزیری دارند که قیام‌لله را در آنجا توضیح داده‌اند. امام (ره) به دلیل اینکه علما و مراجع بزرگی در آن زمان از جمله آیت‌الله بروجردی حضور داشتند، جلو نمی‌رفتند ولی مشاوره می‌دانند. در همین سال افرادی به نام روشن‌فکران بیمار حضور داشتند که می‌خواستند تفکرات رضاخانی را نهادینه کنند، اقداماتی را در خصوص بی‌حجابی و محدود کردن مجالس دینی و حوزه‌های علمیه انجام می‌دادند. امام راحل در همان سال اظهار کردند که در رأس نظام اسلامی باید یک فقیه اسلامی که آشنا به اسلام است، باشد.

این مدرس دانشگاه افزود: امام راحل در رابطه با قضیه کاپیتولاسیون می‌گفتند که مایه ذلت جامه اسلامی است که بیگانگان بر آن تسلط داشته باشند. امام خمینی (ره) در عصر کنونی اسوه و الگویی مناسب برای مدیران و کارورزان جامعه اسلامی هستند، همان‌طور که پیامبر (ص) اسوه و الگوی ائمه‌اطهار (ع) بود. حضور در سی‌امین مراسم رحلت امام خمینی (ره) نشان می‌دهد که مردم ایران هنوز هم برگرفته از اصول دینی عمل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در طی سه دهه‌ای که امام راحل در میان ما نبودند ولی توانستیم با فرهنگ امام (ره)، افکار و سخنان امام (ره) و رهبری مقام معظم رهبری، از موانع و مشکلاتی که جامعه را تهدید می‌کرد، عبور کنیم. بی‌تردید اگر ما افکار و مبناهای‌مان بر اساس فرمایش‌های امام راحل باشد، می‌توانیم در همه امور پیش‌گام باشیم و در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها مقاومت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =