کد خبر : 159605
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
-

آیت‌الله صفایی بوشهری:استان بوشهر به تاریخ مقاومت خود افتخار می‌کند

آیت‌الله صفایی بوشهری:استان بوشهر به تاریخ مقاومت خود افتخار می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله صفایی بوشهری در مراسم یادواره شهدای گمنام و شهدای روستای درازی گفت: اگر امروز روستای درازی اینچنین در امان ولایتمداری است و در خط مقاومت انقلاب استوار و محکم هستند، در پرتو خون شهدایی است که از سال ۹۳۶ هجری قمری در مقابل پرتغالی‌ها و بعد از آن انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله صفایی بوشهری در مراسم یادواره شهدای گمنام و شهدای روستای درازی گفت: اگر امروز روستای درازی اینچنین در امان ولایتمداری است و در خط مقاومت انقلاب استوار و محکم هستند، در پرتو خون شهدایی است که از سال ۹۳۶ هجری قمری در مقابل پرتغالی‌ها و بعد از آن انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و رژیم بعث در این استان جنگیده اند.

وی با اشاره به اینکه روستای درازی نماد مبارزه با ابرقدرت‌ها است، تاکید کرد: در سال ۹۳۶ هجری قمری که پرتغالی‌ها به استان بوشهر حمله کردند مردم استان بر اساس مکتب اهل بیت مقاومت کرده و شهید دادند. همچنین چهار بار انگلستان به استان بوشهر حمله کرده اما الان هیچ نام و نشانی از آنان در اینجا نیست که این بخاطر ارادت سرداران٬ بزرگان و علمای این استان است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: این استان چهار بار مورد حمله انگلیسی‌ها قرار گرفت و امروز هیچ نام و نشانی از آنان در اینجا نیست که این به واسطه سرداران و علمای به نام آن زمان بوده که جانشان را برای دفاع داده اند.

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: کاری که شهدا کردند، والاترین کاری است که یک انسان در طول زندگی انجام می‌دهد، چرا که جان بالاترین سرمایه و بنیادی‌ترین ثروت انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: زیباترین، ارزشمندترین و بهره مندترین حالت انتقال انسان از دنیا به آخرت شهادت است، و این فخر اولیا است که به فیض شهادت و حیات جاودانه نائل شوند.

وی با بیان اینکه فرشتگان به سفارش خدا میزبان شهدا هستند، ادامه داد: استان بوشهر به تاریخ گهربار، و مردم شجاع و دلیر خود افتخار می‌کند. استان بوشهر شناسنامه مبارزات ضداستعماری در جنوب ایران و پایتخت مبارزات ضداستعماری است، روستای درازی نیز نشانی از فرهنگ والا٬ فرهنگ جهاد و شهادت، ولایتمداری و مبارزه با ابرقدرت‌ها در طول تاریخ بوده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه روستای درازی نماد مقاومت در استان بوشهر است٬ یادآور شد: افتخار استان بوشهر به منابع زمینی آن نظیر نفت، گاز و صنایع نیست، بلکه افتخار بوشهر مردم آن هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: سرمایه اساسی ما تاریخ، فرهنگ، ولایتمداری، دلیری و شجاعت شما مردم بزرگوار است. هرگاه من سلام شما را به رهبر معظم انقلاب می‌رسانم، و ایشان با یک نشاطی می‌فرماید: «سلام گرم مرا به مردم بوشهر برسانید.»

وی با گرامیداشت سالروز آغاز ولایت مقام معظم رهبری (مدظله)، افزود: اگر امروز در استان بوشهر پس از چند دهه برای شهدای گمنام و شهدای عزیزمان مراسم تکریم برگزار می‌شود، نشان از وفاداری مردم به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و زنده مانی شهدا در واقعیت عالم وجود و استان بوشهر است.

این آئین در حسینیه ثارالله روستای درازی، و همراه با اجرای مداحی و روایتگری توسط سید ناصر حسینی نویسنده کتاب “پایی که جایی مانده”، در وصف شهدای والامقام و اهل بیت (ع) با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان و همچنین یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جانبازان برگزار شد.

روستای درازی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دشتی در استان بوشهر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 13 =