کد خبر : 159328
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
-

سنگ محدودیت اعتبارات پیش پای طرح انتقال آب ساوه از سد کوچری

سنگ محدودیت اعتبارات پیش پای طرح انتقال آب ساوه از سد کوچری

به گزارش قائم آنلاین، عزت‌الله آمره‌ای در گفت‌وگو ، اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه نیاز به تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است و با این روند قطره چکانی اعتبارات دولتی، پروسه اجرای این طرح سالیان سال طول خواهد کشید. وی افزود: امیدواریم راهکاری برای تسریع در اجرای این پروژه انتخاب شود که

به گزارش قائم آنلاین، عزت‌الله آمره‌ای در گفت‌وگو ، اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه نیاز به تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است و با این روند قطره چکانی اعتبارات دولتی، پروسه اجرای این طرح سالیان سال طول خواهد کشید.

وی افزود: امیدواریم راهکاری برای تسریع در اجرای این پروژه انتخاب شود که البته مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری، مناسب‌ترین راهکار است که هم اکنون مقدمات کار فراهم شده است.

آمره‌ای تاکید کرد: هم اکنون با انعقاد قرارداد برای تأمین بخشی از لوله‌های مورد نیاز اجرای طرح به طول ۲۰ کیلومتر، عملیات اجرایی خط انتقال آب در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم با اعتبارات اندک دولتی این پروژه همچنان فعال بماند.

وی تصریح کرد: اساس کار و اولویت اصلی، تلاش برای مشارکت بخش خصوصی به منظور تسریع در اجرای پروژه است و از همه توان برای تحقق آن استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، استان مرکزی از سد کوچری در مجموع ۲۷ میلیون متر مکعب تخصیص سالانه دارد که ۱۴ میلیون متر مکعب در سال آن مربوط به ساوه بوده و به آب شهری، روستایی و صنایع تخصیص خواهد یافت. به عبارتی سهم آب تخصیص یافته برای شهرستان ساوه ۴۴۴ لیتر بر ثانیه است که ۳۳۵ لیتر بر ثانیه آن سهم شهر ساوه، ۶۵ لیر بر ثانیه سهم روستاها و ۴۴ لیتر بر ثانیه آن نیز به حوزه صنعت اختصاص خواهد یافت.

طراحی خط انتقال برای انتقال پیک دبی آب ۶۳۰ لیتر بر ثانیه است و با احتساب شهرهای جعفریه و دستجرد پیک انتقال ۷۱۰ لیتر بر ثانیه انجام شده است.

نحوه انتقال آب از تصفیه‌خانه دودهک شهرستان دلیجان به صورت ثقلی به طول ۱۳۱ کیلومتر با استفاده از لوله فولادی با پوشش خارجی و پوشش داخلی با سیستم حفاظت کاتدیک به قطر ۹۰۰ میلی متر (۳۶ اینچ) است.

این طرح انتقال آب در دو قطعه صورت خواهد گرفت که قطعه اول بطول ۶۰ کیلومتر و قطعه دوم نیز بطول ۷۱ کیلومتر خواهد بود و با احداث یک باب مخزن متعادل‌کننده دو هزار متر مکعبی صورت می‌گیرد و مشخصات فنی خط انتقال روستاها نیز متفاوت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − سه =