کد خبر : 159442
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
-

بازدید قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش از حوزه‌های اجرای امتحانات نهایی خردادماه

بازدید قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش از حوزه‌های اجرای امتحانات نهایی خردادماه

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام معاونت اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌ و پرورش، امیرعلی نعمت‌الهی به همراه سرپرست اداره کل ارزیابی و عملکرد با حضور در دو حوزه اجرای امتحانی نهایی دبیرستان پسرانه شهید بهشتی و هنرستان دخترانه فیروزکوهی در منطقه ١١تهران ضمن قدردانی از زحمات و تلاش عوامل اجرایی امتحانات اظهار کرد: با

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام معاونت اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌ و پرورش، امیرعلی نعمت‌الهی به همراه سرپرست اداره کل ارزیابی و عملکرد با حضور در دو حوزه اجرای امتحانی نهایی دبیرستان پسرانه شهید بهشتی و هنرستان دخترانه فیروزکوهی در منطقه ١١تهران ضمن قدردانی از زحمات و تلاش عوامل اجرایی امتحانات اظهار کرد: با شیوه جدیدی که امسال مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش‌وپرورش برای ارسال سؤالات امتحانات نهایی در نظر گرفته است، امکان تخلف بسیار کمتر شده است و تاکنون هیچ گزارشی از تخلف در امتحانات نداشته‌ایم.

در ادامه نعمت الهی از بخش تکثیر سؤالات حوزه‌های امتحانی بازدید کرد و روند کار را با مدیران حوزه مورد بررسی قرار داد و چالش‌های موجود را پیگیری کرد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش، آمار کل دانش آموزان پایه دوازدهم و پیش دانشگاهی شرکت کننده در امتحانات نهایی را ۶۷۸ هزار و۴۰۸ نفر اعلام و اظهار کرد: این دانش آموزان در ۴ هزار و ۲۷۳ حوزه اجرایی در سطح کشور در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.

نعمت الهی تصریح کرد: از این تعداد ۶۶ هزار و۳۹۲ دانش آموز در ۲۵۴ حوزه اجرایی مستقر در شهر تهران در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.

وی افزود: در خارج از کشور نیز ۸۲۸ دانش آموز پایه داوزدهم و پیش دانشگاهی در ۶۳ حوزه اجرایی در امتحانات نهایی حضور دارند.

در این بازدید عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران اظهار کرد: تیم‌های فنی برای پشتیبانی حوزه‌های امتحان نهایی پیش‌بینی‌ شده‌اند که در صورت بروز مشکل برای رفع آن حاضر خواهند شد و یا حوزه‌های امتحانات نهایی می‌توانند با هماهنگی از مدارس همجوار سؤالات را دریافت کنند.

صورت‌جلسه امتحانات، چگونگی حضور و غیاب دانش‌آموزان، مشکلات دانش‌آموزان کند نویس، سالن برگزاری امتحانات از دیگر مواردی بود که قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در این بازدید مورد بررسی قرار داد.

در ادامه این بازدید زهرا مظفر – سرپرست اداره کل ارزیابی و بررسی عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش ضمن حضور در حوزه اجرای امتحان نهایی دبیرستان پسرانه فرهنگ منطقه ٢ شهر تهران با اشاره به اهمیت حفظ روحیه دانش‌آموزان و جلوگیری از هرگونه عوامل اضطراب‌زا تصریح کرد: الصاق تصویر دانش آموزان روی صندلی امتحان و کارت ورود به جلسه، ضریب امنیت امتحانات را بالا می‌برد.

مظفر در حوزه تصحیح امتحانات نهایی منطقه ٢ شهر تهران نیز حضور یافت و از عوامل حوزه و مصححان قدردانی کرد که با وجود شرایط سخت این مسئولیت را پذیرفته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 2 =