کد خبر : 159282
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
-

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری به لرستان

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری به لرستان

به گزارش قائم آنلاین، شریف خسروی در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان در سالن جلسات فرمانداری، با بیان اینکه بیشترین مطالبه مردم از دولت و دستگاه‌های مرتبط، ایجاد اشتغال است، اظهار کرد: تحقق صددرصدی این امر با توجه به وضعیت کشور و ظرفیت‌های آن مقدور نیست. وی با اشاره به بیکاری بالای شهرستان سلسله،

به گزارش قائم آنلاین، شریف خسروی در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان در سالن جلسات فرمانداری، با بیان اینکه بیشترین مطالبه مردم از دولت و دستگاه‌های مرتبط، ایجاد اشتغال است، اظهار کرد: تحقق صددرصدی این امر با توجه به وضعیت کشور و ظرفیت‌های آن مقدور نیست.

وی با اشاره به بیکاری بالای شهرستان سلسله، گفت: در شهرستان سلسله ظرفیت‌های خوبی وجود دارد اما نوآوری نداریم و حرکت به سمت رسته‌ها به‌صورت سنتی بوده و به همین دلیل تاکنون اشتغال پایداری در شهرستان ایجاد نشده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان سلسله با تأکید بر ایجاد اولویت‌بندی در رسته‌ها، خاطرنشان کرد: تراکم در رسته‌ها قابل‌قبول نیست، باید ارزش‌افزوده ایجاد کرده و زنجیره‌های مرتبط با تولید ایجاد کنیم.

وی با انتقاد از متقاضی محور عمل کردن دستگاه‌های عضو، عنوان کرد: رسته‌های جدید برای مردم ایجاد کنید.

فرماندار سلسله با اشاره به شرایط بازپرداخت مناسب و نرخ سود کم این تسهیلات، ادامه داد: متأسفانه رفتارهای دوگانه در خصوص تسهیلات داریم، انتظار می‌رود بانک‌ها بر اساس آنچه قانون تعیین کرده حرکت کنند و دردسر برای سرمایه‌گذار ایجاد نکنند.

وی با تأکید بر اینکه صرف سودآوری نباید اهداف بانک‌های ما باشد، خاطرنشان کرد: باید بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تلاش کنند از فرصتی که برای شهرستان ایجاد شده بیشترین بهره را در راستای ایجاد اشتغال ببرند.

خسروی با اشاره به طرح پرداخت مقرری بیکاری به دلیل سیلاب اخیر در استان، افزود: در این طرح ۸۰ درصد حقوق و دستمزد و همچنین بیمه را اداره کار پرداخت می‌کند که می‌توان با استفاده از آن‌هم مسائل و مشکلات شهرستان را برطرف کرد وهم اشتغال برای افراد ایجاد کرد.

وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست ریز هزینه کرد طرح‌های عمرانی مربوط به حوزه خود را بفرستند و به‌صورت مستند تشریح کنند در غیر این صورت در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبار نخواهند گرفت.

فرماندار سلسله گفت: باید تلاش کنید سهمیه طرح‌های عمرانی شهرستان را از ادارات کل خود جذب کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 16 =