کد خبر : 159072
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
-

نیاز سیستان وبلوچستان به سردخانه‌های مجهز برای نگهداری محصولات کشاورزی

نیاز سیستان وبلوچستان به سردخانه‌های مجهز برای نگهداری محصولات کشاورزی

به گزارش قائم آنلاین، زورقی در گفت وگو – افزود: تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند. وی در ادامه بیان کرد: سیستان و بلوچستان ۴۲۰ هزار

به گزارش قائم آنلاین، زورقی در گفت وگو – افزود: تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

وی در ادامه بیان کرد: سیستان و بلوچستان ۴۲۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد ولی به دلیل محدودیت منابع آبی و آب تخصیصی بین ۴۵ تا ۷۰ درصد آن به زیرکشت محصولات باغی و زراعی است.

زورقی افزود: استان سیستان و بلوچستان سالیانه بیش از ۴ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان در ادامه با بیان اینکه سیستان و بلوچستان رتبه اول میوه‌های گرمسیری بخصوص موز را در اختیار دارد اظهار کرد: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که چهار هزار و ۱۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی افزود: افزایش تولید محصولات کشاورزی، با کاهش مصرف آب را از طریق اجرای طرح‌های نوین کشت و آبیاری، محور اصلی جهاد کشاورزی استان بیان کرد.

وی افزود: برداشت موز در سیستان و بلوچستان در طول سال انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های چابهار، کنارک و سرباز بیشترین سطح زیر کشت موز این استان را به خود اختصاص داده اند.

زورقی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان با داشتن شرایط آب و هوایی گرم و در نواحی جنوب استان مرطوب مستعد پرورش انواع میوه‌های گرمسیری است که کشت و پرورش این محصولات در نقاط دیگر کشور امکان پذیر نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 7 =