کد خبر : 159021
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۲۰
-

تلاش‌های خلیل‌زاد برای از سرگرفتن مذاکرات صلح افغانستان

تلاش‌های خلیل‌زاد برای از سرگرفتن مذاکرات صلح افغانستان

به گزارش قائم آنلاین، زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در روند صلح افغانستان به منظور از سرگرفتن مذاکرات میان نمایندگان دولت کابل و گروه طالبان به کشورهای پاکستان، قطر، امارات متحده، بلژیک و آلمان سفر رسمی انجام می‌دهد. وزارت امور خارجه آمریکا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خلیل‌زاد در چارچوب تلاش‌های خود

به گزارش قائم آنلاین، زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در روند صلح افغانستان به منظور از سرگرفتن مذاکرات میان نمایندگان دولت کابل و گروه طالبان به کشورهای پاکستان، قطر، امارات متحده، بلژیک و آلمان سفر رسمی انجام می‌دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خلیل‌زاد در چارچوب تلاش‌های خود برای ادامه مذاکرات صلح در کابل با نمایندگان دولت، تشکلات مردم‌نهاد و سازمان‌های مدافع حقوق زنان دیدار و از آنها درخواست حمایت از این تلاش‌ها خواهد کرد.

در این اطلاعیه آمده است: خلیل‌زاد در دیدارهای رسمی خود در بروکسل، برلین، اسلام‌آباد و ابوظبی برای جلب حمایت بین‌المللی از روند صلح افغانستان و برقراری یک توافق پایدار تلاش خواهد کرد. وی در دوحه نیز برای پیشبرد روند صلح با نمایندگان طالبان دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سفرهای دیپلماتیک خلیل‌زاد به خاورمیانه و اروپا روز گذشته آغاز شده و تا ۱۶ ژوئن جاری ادامه خواهد یافت.

مذاکرات صلح میان نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان که قرار بود در قطر برگزار شود، در ماه آوریل به صورت نامحدود به حالت تعلیق درآمده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 15 =