کد خبر : 159225
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
-

انتخاب دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به عنوان پايگاه برتر در برنامه همكاري با نخبگان ايراني خارج از كشور

انتخاب دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به عنوان پايگاه برتر در برنامه همكاري با نخبگان ايراني خارج از كشور

به گزارش قائم آنلاین، دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در اولين سال حضور خود به عنوان پايگاه همكاري با متخصصان و كارآفرينان ايراني خارج از كشور از سوي بنياد ملي نخبگان و مركز تعاملات بين‌المللي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري جزو ده پايگاه برتر كشور در جذب ايرانيان متخصص خارج از كشور انتخاب گرديد. اين

به گزارش قائم آنلاین، دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در اولين سال حضور خود به عنوان پايگاه همكاري با متخصصان و كارآفرينان ايراني خارج از كشور از سوي بنياد ملي نخبگان و مركز تعاملات بين‌المللي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري جزو ده پايگاه برتر كشور در جذب ايرانيان متخصص خارج از كشور انتخاب گرديد.

اين طرح به منظور انتقال دانش، تجربه و ايده‌هاي فناورانه به داخل توسط مركز تعاملات بين‌المللي علم و فناوري و با همكاري بيش از ۹۰ دانشگاه، پژوهشگاه، شركت دانش‌بنيان، پارك فناوري و مراكز رشد و نوآوري منتخب كشور در حال اجرا بوده تا در قالب حمايت از انجام پروژههاي تحقيقاتي و فناورانه همچون پسادكتري، فرصت مطالعاتي، استاد مدعو و معين، راه‌اندازي كسب و كارهاي فناورانه، اشتغال در شركت‌هاي فناور و برگزاري سخنراني و كارگاه‌هاي تخصصي به ارتباط مؤثر متخصص و مراكز علمي و فناوري برگزيده كشور ياري نمايد. طي ۴ سال گذشته حدود ۱۲۰۰ نفر از متخصصان و كارآفرينان ايراني خارج از كشور در قالب اين برنامه به كشور بازگشته و شروع به كار كرده‌اند.
اين برنامه در قالب حمايت از انجام دوره‌هاي علمي و تحقيقاتي همچون پسادكتري، فرصت مطالعاتي، استاد مدعو و معين، راه‌اندازي كسب‌ و كارهاي فناورانه، اشتغال در شركت‌هاي دانش‌بنيان، تعريف پروژه‌هاي فناوري كوتاه و بلندمدت، برگزاري سخنراني و كارگاه‌هاي تخصصي به ارتباط موثر ما بين متخصص و مراكز علمي و فناوري برگزيده كشور ياري مي‌كند.

بر همين اساس، بنياد ملي نخبگان سالانه طي فرايند ارزيابي، اقدام به رتبه‌بندي اين پايگاه‌ها مي‌كند. دانشگاه نوشيرواني بابل در نخستين سال حضور در اين طرح با كسب امتياز ۹۳.۷ در جايگاه ۹ ام كشور جاي گرفت. براين اساس دكتر علي مرتضي بيرنگ، رئيس مركز تعاملات بين المللي رياست جمهوري، طي نامه ايي ضمن تبريك از تلاش مسئولين دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل قدرداني نمودند. جهت ديدن متن نامه كليك فرماييد.

دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتي شريف، ستاد نانو، موسسه بين‌المللي توسعه دانش فرداي ايرانيان، دانشگاه الزهرا، دانشگاه علوم پزشكي تهران، دانشگاه خوارزمي، دانشگاه تبريز، دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و پژوهشگاه رويان به ترتيب رتبه هاي اول تا دهم را در ارزيابي پايگاه‌ها از نظر جذب ايرانيان متخصص خارج از كشور در سال ۱۳۹۷ كسب كرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 1 =