کد خبر : 158923
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
-

دانشگاهیان بر پیمان انقلابی خود ایستاده‌اند

دانشگاهیان بر پیمان انقلابی خود ایستاده‌اند

به گزارش قائم آنلاین، دکتر منصور غلامی در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با امام راحل که صبح امروز برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه ما دانشگاهیان همچنان پای میثاقی که با بنیانگذار انقلاب اسلامی بسته‌ایم، ایستاده‌ایم گفت: خواسته و هدف امام خمینی (ره) چیزی جز تحقق اسلام نیست بنابراین دانشمندان، اساتید، فرهیختگان و اندیشمندان

به گزارش قائم آنلاین، دکتر منصور غلامی در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با امام راحل که صبح امروز برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه ما دانشگاهیان همچنان پای میثاقی که با بنیانگذار انقلاب اسلامی بسته‌ایم، ایستاده‌ایم گفت: خواسته و هدف امام خمینی (ره) چیزی جز تحقق اسلام نیست بنابراین دانشمندان، اساتید، فرهیختگان و اندیشمندان نیز برای تحقق این خواسته بنیانگذار انقلاب اسلامی بر روی قول خود ایستاده‌اند. در واقع امام از آنها قول گرفته است که در راستای رفع ظلم، کمک به مظلوم و مقابله با ظالم حرکت کند و بخش مهم تحقق این امر به حفظ تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی بر می‌گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی در شرایطی که در معرض انواع تهاجمات و دسیسه‌ها به منظور کمرنگ کردن اثرات این انقلاب قرار گرفته‌ایم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع این آرمان‌ها در دل مردم به خصوص مردم ایران، در سایه انقلاب اسلامی به خیزش عملی و فکری عمیق نیاز دارد. لذا وظیفه ما عمل مستمر و عمیق آرمان‌های امام (ره) است. به گونه‌ای که آحاد مردم در کشور وظیفه دارند در راستای تحقق اهداف انقلاب حرکت کنند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: با توجه به پدیده تغییر نسل‌ها، وظیفه ما این است که بتوانیم این امانت را از طریق اساتید، دانشمندان، پژوهشگران و … به نسل‌های جدید به خوبی انتقال دهیم و این به عنوان یک وظیفه بزرگ برای کسانی که دلشان برای انقلاب می‌تپد قرار داده شده است.

دکتر غلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مراکز علمی ما به طور مرتب و به شکل صحیح و پویا گسترش یافته‌اند و دستاوردهای قابل عرضه زیادی در سطح جهان داشته و داریم، گفت: مقاومت مردم ایران تا کنون توانسته اثرگذار باشد و علت آن نیز تکیه و اعتمادی است که به حوزه علم و دانش شده است.

وی با تاکید بر اینکه در تجدید پیمان امروز با امام تاکید کنیم که ما دانشگاهیان تک تک وظایف‌مان را با قدرت، نگاه به آینده اعم از توسعه علم، دانش و گسترش مرزهای علمی پیش برده‌ایم و تلاش داریم این مسیر رویکرد حل مسائل و مشکلات پیش روی مردم و جامعه ادامه پیدا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =