کد خبر : 158804
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۴۰
-

تدوین سند توسعه روستایی، از مهم‌ترین برنامه‌های کاری در خراسان جنوبی

تدوین سند توسعه روستایی، از مهم‌ترین برنامه‌های کاری در خراسان جنوبی

به گزارش قائم آنلاین، محمد صادق معتمدیان در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: در سال جاری برای برنامه‌های مدیریتی استان در وهله اول به دنبال انسجام وحدت و هم افزایی بین بخش‌های مختلف مدیریتی استان هستیم. استاندار خراسان جنوبی گفت: به جذب اعتبارات ملی نگاه ویژه‌ای داشته و تلاش کردیم تا از ظرفیت‌های ملی

به گزارش قائم آنلاین، محمد صادق معتمدیان در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: در سال جاری برای برنامه‌های مدیریتی استان در وهله اول به دنبال انسجام وحدت و هم افزایی بین بخش‌های مختلف مدیریتی استان هستیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به جذب اعتبارات ملی نگاه ویژه‌ای داشته و تلاش کردیم تا از ظرفیت‌های ملی وزارت خانه‌ها استفاده کنیم و همچنین با کمک مسئولان و جذب بودجه‌های خاصی که در اختیار دارند بتوانیم برای برنامه‌های توسعه‌ای استان که نیاز به توجه بیشتری دارند، استفاده بکنیم.

معتمدیان بیان کرد: برنامه‌های اجرایی‌ای در استان تحت عنوان برنامه توسعه ۱۴۰۰ درنظر گرفته شده که در ۴ بخش تدوین شده است.

وی ادامه داد: بخش اصلی برنامه مربوط به زیرساخت‌های اعظم از جمله توسعه فرودگاه و راه آهن است که مشکلات فراوانی در این زمینه داریم و با کمک سازمان بودجه و برنامه ریزی توانسته‌ایم کمک‌های ویژه‌ای به این پروژه‌ها کنیم و امیدواریم طی دو سال آینده این کمبودها مرتفع شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین محور بیرجند_ قاین و کریدور دیهوک_ طبس از مطالبات جدی مردم استان است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات در دوره دو ساله شاهد تحول عظیمی در این زمینه باشیم.

معتمدیان بیان کرد: در کمتر از سه ماه آینده شاهد آغاز فاز اول راه آهن بیرجند خواهیم بود و راه آهن فردوس نیر در کمتر از ۴۰ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: در زمینه اشتغال مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است و همچنین تا پایان سال ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته خواهد شد که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای تقویت صنایع در استان نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار اختصاص داده شده است، افزود: طی رایزنی‌هایی که با کشور افغانستان صورت گرفته است، امیدواریم تا سال آینده مرز یزدان باز شود که به عنوان مرز رسمی در مبادلات تجاری مورد استفاده مرز نشینان قرار خواهد گرفت.

معتمدیان تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف مخابرات و اینترنت رایزنی‌های بسیاری انجام شده است که تا پایان دولت این امکانات به مناطق کمتر توسعه یافته راه پیدا کند و همچنین با اعتباراتی که دولت در اختیار ما گذاشته است تا پایان دولت امیدواریم تمام روستاهای استان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در طی ۱۰ سال گذشته ۱۷۰۰ روستای استان خالی از سکنه شده است و با توجه به ظرفیتی که در روستاها وجود دارد، تدوین سند توسعه روستایی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در مبحث گردشگری در استان حدود ۱۸۰۰ اثر شناخته شده است که ۴ اثر ثبت جهانی شده است که این آثار برای توسعه صنعت گردشگری در استان مثمر ثمر خواهد بود.

معتمدیان خواستار سفر رهبری به استان خراسان جنوبی شد و یادآور شد: از آیت الله رئیسی درخواست می‌کنیم اشتیاق مردم استان را برای دیدار رهبری و سفر ایشان به استان به رهبر معظم انقلاب اعلام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =