کد خبر : 158741
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
-

سبقه دینی سبب ماندگاری روزجهانی قدس است

سبقه دینی سبب ماندگاری روزجهانی قدس است

به گزارش قائم آنلاین،  حجت‌الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی در مراسم روز قدس شهرستان نکا با اشاره به گذشت حدود ۴۰ سال از اعلام رسمی روز جهانی قدس تا به امروز از سوی امام راحل اظهار کرد: امام راحل در سال ۵۸ با عنایت خداوند و امام زمان(عج) روز جهانی قدس را اعلام کرد و از

به گزارش قائم آنلاین،  حجت‌الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی در مراسم روز قدس شهرستان نکا با اشاره به گذشت حدود ۴۰ سال از اعلام رسمی روز جهانی قدس تا به امروز از سوی امام راحل اظهار کرد: امام راحل در سال ۵۸ با عنایت خداوند و امام زمان(عج) روز جهانی قدس را اعلام کرد و از ملل جهان اسلام بلکه از همه مستضعفان عالم تقاضا کرد هر سال آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس با حضور در راهپیمایی گرامی بدارند.

وی افزود: از آن زمان تا کنون دوست و دشمن پیرامون این حادثه عظیم سخن گفته، کتاب‌ها و تحلیل‌هایی عرضه گردیده و مردم جهان هر سال با شکوه‌تر به عرصه آمدند و این تاریخ ماندگار را گرامی داشتند.

سخنران روز قدس شهرستان نکا به بیان بازخوانی دو ویژگی مهم حماسه روز جهانی قدس پرداخت و خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس ویژگی‌های فراوانی دارد که مهمترین آن‌ها دو ویژگی پر رنگی سبقه دینی و فرامنطقه‌ای است.

این کارشناس اضافه کرد: می‌توان مدعی شد که روز جهانی قدس از برتریرن روزهای حماسی است که رنگ مادی یا ندارد یا اگر دارد بسیار کمرنگ است اما آنچه که سبب گردید این روز ماندگار شود سبقه دینی این روز بزرگ است.

وی با اشاره به پیام امام راحل به مناسبت روز قدس، گفت: تکیه کلام امام راحل حفظ سبقه دینی است و جریان مذهبی در این حماسه به خوبی می‌درخشد.

* شکسته شدن هیمنه استکبار دستاورد فرامنطقه‌ای روز قدس
شفیعی آمیخته بودن با سبقه فرامنطقه‌ای را ویژگی دوم خواند و تصریح کرد: یعنی مرز زمان و مکان‌ها در این روز درنوردیده شده است که ۴۰ سال می‌گذرد و روز قدس همچنان مطرح است و در سراسر عالم اسلام نه تنها غزه، فلسطین و ایران اسلامی بلکه تمام ممالک اسلامی و حتی برخی از کشورهای اروپایی، آفریقای و آسیایی شاهد برپایی تظاهرات و گرامیداشت حماسه روز جهانی قدس هستیم.

وی افزود: بالای ۸۸ کشور اسلامی در این دوره به گرامیداشت حماسه روز جهانی قدس پرداختند و مردم در بیش از ۹۰۰ شهر ایران در سراسر کشور با دهان روزه و مشت گره کرده به صحنه می‌آیند و با فریاد رسا شعار همیشگی مرگ بر آمریکا و اسرائیل را سر می‌دهند.

استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: رهبر انقلاب روی جنبه فرامنطقه‌ای روز قدس تکیه کردند و فرمودند مسئله غزه و فلسطین مسئله اسلامی ما و همه مسلمین است یعنی نه مرز زمانی برای آن مطرح است و نه مکانی.

این کارشناس مسائل سیاسی به بازخوانی دستاوردهای روز جهانی قدس پرداخت و اضافه کرد: اولین ره‌آورد مسئله شکسته شدن هیمنه دروغین و قدرت پوشالی سران استکبار جهانی و صهیونیست‌ها بود.

وی گفت: امروز آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به جایی رسیده که ذلیل شدند و نمی‌دانند چه بکنند که با کشتار، ترور و تحریم همه تلاش خود را می‌کنند اما نمی‌توانند کار به جایی ببرند درحالی که روزی صهیونیست‌ها در تمام کشورهای عرب در ظاهر مسلمان جنگ را به راه انداختند و حمله را آغاز کردند اما تنها ۶ روز مقاومت کردند و اسرائیل پیروز میدان شد.

* روز قدس برملا کننده چهره منافقان
شفیعی تأکید کرد: اما نیروهای حزب‌الله لبنان ۳۲ روز برابر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها مقاومت کردند و در برابر مردم غزه نیز اسرائیل با تمام قوا نمی‌تواند دو روز مقاومت کند بلکه ناچار اعلان آتش بس می‌کند و این ثمره مهم روز جهانی قدس است.

وی افزود: قدرت مسلح پوشالی صهیونیست‌ها در هم ریخته است و امروز کسی در برابر آمریکا احساس خوف و ترس به خود راه نمی‌دهد که اگر باشد از ۴۰ سال قبل کمرنگ‌تر است.

سخنران مراسم روز قدس شهرستان نکا خاطرنشان کرد: دستاورد دوم انسجام و حدت اسلامی بلکه بین‌المللی است حتی اهل سنت، مسیحیت و یهودیان غیر صهیونیست در کنار تمام ملت ایران اسلامی با همه دین و اقوام با تمام وجود به میدان می‌آیند که این ثمره بزرگ روز جهانی قدس است.

این مسئول اضافه کرد: دمیده شدن روحیه امید ثمره سوم این روز است چراکه مردم فلسطین با همه کشته شدن‌ها، اسارت‌ها و شهادت فرماندهان اما تا آخرین نفس ایستادگی می‌کنند.

وی گفت: ثمره چهارم این حرکت بزرگ روز جهانی قدس شناخته شدن چهره‌های پنهان برخی از افراد و احزاب منافق‌صفت که در ظاهر با مردم، اسلام، قرآن و امام هستند اما درون دل آن‌ها آغشته به همراهی با صهیونیست‌ها بوده است که بعضی چهره‌ها روشن شد و دست‌ها خوانده و حرف‌ها شنیده شده است.

* شگردهای استکبار برای روز جهانی قدس
شفیعی همچنین به بازخوانی مهمترین شگردهای استکبار جهانی در مقابله با روز جهانی قدس نیز پرداخت و اظهار کرد: شگردهای اعراب و تهدید، اقتصادی، سیاسی و مهمتر از همه شگرد فرهنگی است.

وی افزود: آمریکایی‌ها و مستشاران فکری و نظامی آن‌ها و تمام نیروهای صهیونیست‌ها بسیج شدند تا هرطور شده روز جهانی قدس را به فراموشی بسپارند که با این شگرد تهدید هر روز و هرماه و هر سال با طرح‌های جدید نظامی همراه با بمباران‌های وقت و بی‌وقت و بی‌رحمانه این یک شگرد است اما به لطف الهی تاکنون نتیجه آن‌ها عملی نشد و نخواهد شد.

سخنران روز قدس شهرستان نکا خاطرنشان کرد: شگرد دوم اقتصادی است که در طول این ۴۰ سال برخورد اقتصادی با مجموعه کشورهای اسلامی به ویژه قطب عالم اسلامی در دوره معاصر یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی توانستند و طراحی کردند و مشکلات اقتصادی ایجاد کردند.

وی افزود: البته همه مشکلات جامعه معلول این شگرد نیست و مسئولان تلاش کردند اما در گوشه و کنار برخی بی‌تدبیری‌ها سبب شد تا این مشکلات اقتصادی نمود بیشتری پیدا کند که صرف نظر از آن ریشه در کارهای اقتصادی آمریکایی‌ها دارند تا بتوانند جلوی انقلاب و تداوم روز جهانی قدس را با کندی مواجه کنند که تیرشان به سنگ خواهد خورد.

این کارشناس اضافه کرد: شگرد سوم سیاسی است که ترامپ دیوانه رسماً اسرائیل را به عنوان کشور مستقل به رسمیت می‌شناسد و سفارت آمریکا را به فلسطین اشغالی منتقل کرده و اخیراً معامله قرن را طرح کردندکه این یک شگرد سیاسی است ما رهبر انقلاب با تیزبینی که دارند همچون امام راحل قاطعانه می‌فرماید کمتر از ۲۵ سال آینده اسرائیل نابود می‌شود.

وی گفت: شگرد چهارم فرهنگی است که دشمن این شگرد را قویتر با چراغ خاموش بکار گرفت که زودتر از شگردهای دیگر آغاز شد و متأسفانه برخی افراد فریب خورده در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان سر دادند و دیدیم که دروغ گفتند و این‌ها دلشان برای ایران هم نمی‌سوزد بلکه می‌خواهند آمریکا و اسرائیل سر پا بمانند.

* مسئولان برای مشکلات مردم تدبیری بی‌اندیشند
شفیعی تصریح کرد: با شگردهای دیگر خواستند مشروعیت حضور در روز جهانی قدس را زیر سوال ببرند اما مشروعیت روز جهانی قدس چیز تازه‌ای نیست که در میان آیات و روایات آیه ۷۵ سوره نسا خداوند فرمان می‌دهد که محدودیت زمانی و مکانی ندارد که در هرجایی ستمگر باشد باید ستیزه کرد و به کمک مظلوم شتافت که نه نژاد، نه قومیت و نه مذهب در این زمینه مطرح نیست به‌خصوص اگر کشورهای اسلامی باشند.

وی خطاب به مسئولان کشور نیز تأکید کرد: مردم حجت را بر ما تمام کردند که این مردم دلداده امام، شهدا و روز جهانی قدس هستند و باید قدر این مردم را بدانیم برای این مردم بسوزیم و بدون هر جریان سیاسی تلاش کنیم در جهت رفع مشکلاتشان تدبیری درست بی‌اندیشیم که معیار نیز رهنمودهای رهبر انقلاب است تا با طاغوتیان اقتصادی و فرهنگی با تمام وجود مقابله کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =