کد خبر : 158600
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
-

رشد ۲۰ درصدی خرید برگ سبز چای در لاهیجان

رشد ۲۰ درصدی خرید برگ سبز چای در لاهیجان

به گزارش قائم آنلاین، سیداسماعیل میرغضنفری در جمع خبرنگاران، از رشد خرید برگ سبز چای خبر داد و اظهار کرد: در چین اول تاکنون در ۲۸ کارخانه بیش از هشت هزار و ۶۲۸ تن برگ سبز چای به صورت نرخ تضمینی از چایکاران شهرستان لاهیجان خریداری شده است. وی ارزش برگ سبز چای خریداری شده

به گزارش قائم آنلاین، سیداسماعیل میرغضنفری در جمع خبرنگاران، از رشد خرید برگ سبز چای خبر داد و اظهار کرد: در چین اول تاکنون در ۲۸ کارخانه بیش از هشت هزار و ۶۲۸ تن برگ سبز چای به صورت نرخ تضمینی از چایکاران شهرستان لاهیجان خریداری شده است.

وی ارزش برگ سبز چای خریداری شده را بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان دانست و یادآور شد: این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

فرماندار لاهیجان تصریح کرد: با حمایت‌های دولت و استانداری و تلاش بی‌وقفه سازمان چای وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران نسبت به سال گذشته از شرایط مطلوبی برخوردار است که این امر موجب رضایتمندی چایکاران و احیای مجدد مزارع چای شده است.

این مقام مسئول با بیان این‌که بیش از ۹۰ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است، خاطرنشان کرد: برگ سبز چای در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه برداشت می‌شود.

وی عنوان کرد: شهرستان لاهیجان با چهار هزار هکتار باغ چای و ۹ هزار خانوار چایکار ۲۳ درصد چای کشور را تولید می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + چهار =