کد خبر : 158332
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
-

مدیرکل زندان‌های استان قم: عمده مشکلات قوه قضائیه، کمبود منابع مالی و انسانی است

مدیرکل زندان‌های استان قم: عمده مشکلات قوه قضائیه، کمبود منابع مالی و انسانی است

به گزارش قائم آنلاین، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی تهامی عصر چهارشنبه (۸ خرداد) در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان قم با رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: در ۲۲۳ کشور جهان حدود ۱۱ میلیون زندانی وجود دارد که بیشترین آن مربوط به آمریکا با دو میلیون و ۲۰۰ هزار زندانی است. وی با

به گزارش قائم آنلاین، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی تهامی عصر چهارشنبه (۸ خرداد) در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان قم با رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: در ۲۲۳ کشور جهان حدود ۱۱ میلیون زندانی وجود دارد که بیشترین آن مربوط به آمریکا با دو میلیون و ۲۰۰ هزار زندانی است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات قوه قضائیه، کمبود منابع مالی و انسانی است، افزود: وضعیت ۲۵ کشور همسطح با ایران از لحاظ درآمد و وضعیت زندان‌ها بررسی شده است و مورد توجه قرار گرفت. سرانه درآمد ملی این کشورها نسبت به سرانه هزینه و اعتبارات زندان‌ها بررسی شد و در میانگین این ۲۵ کشور، حدود ۱۶۹ درصد سرانه درآمدی را هزینه زندان‌ها کرده‌اند ولی در استان قم حدود ۷ درصد سرانه ملی صرف زندان شده است.

مدیرکل زندان‌های استان قم ادامه داد: در این ۲۵ کشور جهان که مورد بررسی قرار گرفتند، به طور میانگی از هر سه و نیم نفر یک نفر نیرو زندانبان دارند ولی در استان قم برای هر ۳۳ نفر زندانی یک نیرو اختصاص داده شده است.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده از بین ۲۵ کشور مشخص شده، ۵۰ درصد از زندانیان برگشت مجدد داشته‌اند ولی در استان قم تا خردادماه سه سال گذشته، این آمار ۳۸ درصد بود؛ ولی اکنون برای زندانیانی که بیش از شش ماه در زندان حضور داشته‌اند و توانسته‌اند از فعالیت‌های اصلاح و تربیتی استفاده کنند، تنها ۱۴ درصد برگشت به زندان داشته‌اند و این آمار در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار خوب است.

تهامی اضافه کرد: کمبود منابع مالی و انسانی وجود دارد ولی نیروهای کنونی، نیروهایی دانا، توانا، کاربلد و معتقد هستند که توانسته‌اند با وجود کمبودها، وضعیت بهتری را ایجاد کنند. مشکلات منابع انسانی و مالی قابل حل است ولی تا کنون این مشکلات حل نشده است ولی در وضع موجود نباید دست روی دست گذاشت و امیدواریم با روحیه جهادی که همگی از آیت الله رئیسی سراغ داریم، مشکلات حل شود.

وی همچنین گفت: در سال ۹۵ در استان قم، ۲۹۰ زندانی صاحب شغل شدند و اکنون ۶۵۰ حقوق بگیر از بین زندانیان وجود دارد و در برنامه داریم تا این تعداد را به هزار نفر افزایش دهیم. اشتغال زندانیان از چند جهت بسیار مهم است، اولین مورد رونق تولید کشور است، تأمین معیشت خانواده زندانیان، کاهش وقوع جرم و کاهش بازگشت به زندان‌ها از اثرات مهم اشتغال زندانیان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + هشت =