کد خبر : 156514
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
-

قوه قضائیه با کسانی که ارز صادراتی را به کشور بر نگرداندند برخورد کند

قوه قضائیه با کسانی که ارز صادراتی را به کشور بر نگرداندند برخورد کند

به گزارش قائم آنلاین، هادی قوامی در گفت‌وگو  با اشاره به عدم بازگرداندن ۳۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور گفت: این موضوعی است که باید از سوی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، و هر وزارت خانه‌ای که صادراتی داشته و ارز آن باید به کشور بر می‌گشته، پیگیری شود. وی افزود:

به گزارش قائم آنلاین، هادی قوامی در گفت‌وگو  با اشاره به عدم بازگرداندن ۳۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور گفت: این موضوعی است که باید از سوی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، و هر وزارت خانه‌ای که صادراتی داشته و ارز آن باید به کشور بر می‌گشته، پیگیری شود.

وی افزود: ما در بودجه سال ۹۸ حکمی را پیش بینی کردیم تا اگر کسانی که باید ارز را به کشور برگردانند این کار را انجام ندهند معافیت مالیاتی ارزش افزوده صادرات برایشان برداشته می‌شود و باید ۹ درصد از ارزش حاصل از صادراتشان را به شکل مالیات بر ارزش افزوده بپردارند. همچنین تنبیهی هم پیش بینی شده که اگر کسانی تا یک مدت خاص ارز را نیاوردند جریمه بدهند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان گفت: ساز و کار اجرایی این امر پیش بینی شده و این برخورد باید از طریق قوه قضائیه انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =