کد خبر : 156120
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
-

‌تشکیل تعاونی باغداران شیرازی برای حفظ باغ‌های قصردشت

‌تشکیل تعاونی باغداران شیرازی برای حفظ باغ‌های قصردشت

به گزارش قائم آنلاین، قاسم مقیمی دوشنبه ۳۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: سخن گفتن از باغ‌های شیراز بویژه باغ‌های قصردشت که سند بهشتی بودن شیراز، نماد سبزی و طراوت این شهر و بخشی از نام و رمز شیرازند، هرگز تکراری نمی‌شود. وی افزود: شرایط و موقعیت امروزی باغ‌ها، آنها را به یک مساله

به گزارش قائم آنلاین، قاسم مقیمی دوشنبه ۳۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: سخن گفتن از باغ‌های شیراز بویژه باغ‌های قصردشت که سند بهشتی بودن شیراز، نماد سبزی و طراوت این شهر و بخشی از نام و رمز شیرازند، هرگز تکراری نمی‌شود.

وی افزود: شرایط و موقعیت امروزی باغ‌ها، آنها را به یک مساله و دغدغه‌ی ملی تبدیل کرده است، بر همین اساس وظیفه داریم این حساسیت را تقویت و در این فضا طرح و راهی نو اتخاذ کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با اشاره به گزارش شهردار شیراز مبنی بر کمترین متراژ تغییر کاربری در سطح باغ‌ها در سال گذشته، عنوان کرد: در راستای نهادینه شدن این امر، نیازمند تعامل دوجانبه میان مدیریت شهرداری و مالکان باغ‌ها هستیم.

مقیمی ادامه داد: باغدار علاوه بر دغدغه معیشت و آینده خود و خانواده، مسئولیت حفظ و احیا باغ را نیز برعهده دارد و چنانچه یکی از این دو حلقه معیوب یا ناقص شود کلیت باغ به خطر می‌افتد.

وی بر ضرورت ارائه‌ی راهکار در این زمینه تاکید کرد و گفت: با توجه به حضور دائمی باغ‌های قصردشت در بطن شهر شیراز مقرر شد کمیته یا کارگروه دائمی نظارت و صیانت از باغ‌ها در شورای شهر شیراز با همکاری سایر نهادهای مرتبط تشکیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =