کد خبر : 156064
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
-

دیدار رؤسای موسسات پژوهشی تونس با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

دیدار رؤسای موسسات پژوهشی تونس با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش قائم آنلاین، در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی محمد حکیمیان، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن معرفی اجمالی پژوهشگاه، اظهار کرد: وظیفه دانشگاهیان و حوزویان بود که بعد از انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره)، آن انقلاب اجتماعی لازم را به وجود آورند و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که حاصل تفکر

به گزارش قائم آنلاین، در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی محمد حکیمیان، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن معرفی اجمالی پژوهشگاه، اظهار کرد: وظیفه دانشگاهیان و حوزویان بود که بعد از انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره)، آن انقلاب اجتماعی لازم را به وجود آورند و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که حاصل تفکر حضرت امام (ره) و تائیدات مقام معظم رهبری است در این مسیر قدم‌های خوبی را برداشته است.

وی افزود: حاصل این تلاش‌ها انتشار حدود ۵۰۰ کتاب در حوزه علوم انسانی- اسلامی است که ۲۰۰ عنوان آن مهیای ترجمه در جهان عرب است.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا داشته‌هایمان را به اشتراک بگذاریم و آنچه در بضاعت ماست متعلق به برادرانمان در جهان عرب و امت اسلام نیز هست.

در ادامه رؤسای مؤسسات پژوهشی علوم انسانی تونس ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی بویژه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، گزارشی از فعالیت‌های علمی خود ارائه دادند و خواستار انتقال تجربه علمی پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در زمینه اسلامی کردن علوم انسانی به دانشگاه الزیتونه شدند.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در پایان این دیدار، برخی از استادان و محققان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به معرفی پژوهش‌های علمی خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + چهار =