کد خبر : 155980
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
-

دولت سیاست‌های جدیدی برای بهبود و تقویت ارتباطات بین المللی دانشگاه‌ها ارائه دهد

دولت سیاست‌های جدیدی برای بهبود و تقویت ارتباطات بین المللی دانشگاه‌ها ارائه دهد

به گزارش قائم آنلاین، دکتر حسن قاسمی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در بیست و هفتمین آئین نکوداشت اساتید نمونه کشوری به عنوان استاد نمونه انتخاب شد، در خصوص فعالیت‌های علمی و آموزشی خود گفت: مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۶۷ در رشته مهندسی مکانیک جامدات از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کردم

به گزارش قائم آنلاین، دکتر حسن قاسمی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در بیست و هفتمین آئین نکوداشت اساتید نمونه کشوری به عنوان استاد نمونه انتخاب شد، در خصوص فعالیت‌های علمی و آموزشی خود گفت: مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۶۷ در رشته مهندسی مکانیک جامدات از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کردم و پس از آن از طریق بورس وزارت علوم مدرک کارشناسی ارشد رشته مهندسی دریا را از دانشگاه صنعتی گدانسک لهستان دریافت کردم.

وی افزود: مدرک دکتری خود را نیز در سال ۱۳۷۵ از طریق بورس مونبوشو دولت ژاپن از دانشگاه ملی یوکوهاما اخذ کردم.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: پس از اخذ مدرک دکتری، دو سال برای پسا دکتری (سال‌های ۷۸-۷۹) به دانشگاه مموریال نیوفوندلند کانادا رفتم و در نهایت سال ۱۳۷۹ به ایران بازگشته و از همان زمان تاکنون در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول خدمت هستم.

دکتر قاسمی افزود: موضوع رساله دکتری من در زمینه سیستم‌های رانش شناورها و طراحی و هیدرودینامیک پروانه کشتی بوده و حدود ۳۴ سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنم.

وی عنوان کرد: در دیگر زمینه‌ها یعنی شناورهای تندرو- انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه سازی و هیدرومکانیک شناورها نیز فعالیت‌های تحقیقاتی زیادی انجام داده‌ام و در سال‌هایی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده ام در بخش آموزش و پژوهش و ارتباط با صنعت تلاش بسیاری داشتم و با مراکز و صنایع دریایی ارتباطات خوبی ایجاد کرده ام.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳ مرتبه از همایش سالیانه صنایع دریایی جایزه دریافت کرده ام و در دومین جشنواره انرژی‌های تجدیدپذیر برای «طراحی و ساخت دستگاه جاذب نقطه‌ای امواج» به همراه دانشجوی کارشناسی ارشد خود مهندس نظری مقام دوم را کسب کردم.

وی خاطرنشان کرد: در حدود ۴۰ سال یعنی از سال ۱۳۷۰ که در حوزه دریایی فعالیت دارم، دریافته‌ام که کشور ما در حوزه دریایی بسیار غنی است، خلیج فارس منبع انرژی و اقتصاد جهان است و حوزه پارس جنوبی قلب اقتصادی کشور است. همچنین بنادر جنوبی کشور برای حمل و نقل دریایی از جایگاه بالایی برخوردارند بنابراین پروژه‌های زیادی در حوزه مهندسی دریا در کشور وجود دارد.

دکتر قاسمی اضافه کرد: زمینه‌ای که من بیشتر کار کردم تهیه نرم افرار برای رانش و طراحی پروانه است که این فعالیت تحقیقاتی را از دوره دکتری خود آغاز و اکنون نیز به کمک دانشجویان دکتری آن را توسعه می‌دهم.

وی با بیان اینکه دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر بهترین و با سابقه ترین دانشکده‌های دریایی کشور است، افزود: این دانشکده در سه گرایش هیدردینامیک و رانش – سازه و مهندسی فراساحل و سازه‌های دریایی فعال است. این دانشکده از سال ۱۳۶۵ تأسیس و تاکنون بیش از ۲۰۰۰ فارغ التحصیل و بیش از ۵۰ دانش آموخته‌های دکتری داشته که اکثر آنها در دانشگاه‌های مختلف مشغول خدمت هستند.

وی تاکید کرد: این دانشکده در حال حاضر بیش از ۵۰ دانشجوی دکتری و ۱۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۲۰۰ دانشجوی کارشناسی دارد که در تهران و بندرعباس مشغول به تحصیل هستند.

عضوی هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیشتاز رشته‌های نوین در کشور بوده و در سه دهه اخیر اقدام به راه اندازی رشته‌های جدید از جمله رشته‌های مهندسی کشتی سازی، مهندسی پزشکی، مهندسی هوافضا، مهندسی پلیمر، مهندسی نفت، انرژی تجدیدپذیر کرده است.

دکتر قاسمی افزود: دانشکده مهندسی دریا پروژه‌های تحقیقاتی و آموزشی با مراکز دریایی مختلف دارد که از جمله آن می‌توان به مراکز دفاعی کشور، شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت‌های کشتی سازی اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، استاد نمونه کشوری در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه توازون خوبی میان محققان و اساتید با صنعت وجود ندارد و از توان برخی اساتید استفاده نمی‌شود، صنعت باید نیازهای خود را به دانشگاه‌ها اعلام و از توان تمامی اساتید استفاده کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − سه =