کد خبر : 155586
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
-

شوخی داریم تا شوخی

شوخی داریم تا شوخی

به گزارش قائم آنلاین، محسن گلابی صبح امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اقدامات سازمان آتشنشانی در دو بخش مطرح می‌شود. بخش نخست، تلاش آتشنشانی برای استانداردسازی و افزایش ایمنی و بخش دوم مدیریت و ورود به حوادث است. وی ادامه داد: تنها ۱۳ درصد تماس‌هایی که با سازمان آتش‌نشانی می‌شود، منجر به عملیات

به گزارش قائم آنلاین، محسن گلابی صبح امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اقدامات سازمان آتشنشانی در دو بخش مطرح می‌شود. بخش نخست، تلاش آتشنشانی برای استانداردسازی و افزایش ایمنی و بخش دوم مدیریت و ورود به حوادث است.

وی ادامه داد: تنها ۱۳ درصد تماس‌هایی که با سازمان آتش‌نشانی می‌شود، منجر به عملیات می‌شود. متاسفانه تماس‌هایی که با آتشنشانی برقرار می‌شود هنوز صادقانه نیست و هنوز با آتش‌نشانی شوخی‌های تلفنی می‌شود.

گلابی گفت: سازمان آتش نشانی اصفهان تنها به خدمت رسانی در شهر اکتفا نمی‌کند و شهرها و روستاهای اطراف نیز مورد خدمت‌رسانی قرار می‌گیرند. زمان انجام عملیات امداد رسانی به استان‌های لرستان و خوزستان پس از سیل ایام نوروز، شبیه به زمان جنگ بود و با این حال مردم منطقه به خدمات سازمان نظارت داشتند.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به تشریح آمار سالانه این سازمان پرداخت و گفت: بنابر این آمار، سال ۱۳۹۷ شاهد ۱۹ درصد کاهش حریق و ۲ درصد رشد آمار حوادث بوده که با توجه به نمودارهای تجمیع شده در سال۹۷، بیشترین تعداد حریق و حوادث مربوط به فصل تابستان بوده است.

وی گفت: با توجه به آمار این سازمان آمار کل نجات یافتگان در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶، ۱۶درصد افزایش یافته است. بر اساس این آمار، حبس شهروندان در آسانسور و اماکن بیشترین تعداد حوادث را در سال ۹۷ تشکیل می‌داد. همچنین آمار حریق ضایعات نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافته است، این درحالی است که حدود ۴۱ درصد از آمار کل آتش سوزی‌ها به این دلیل بوده است و آموزش نقش بسیار موثری در این خصوص داشته است.

به گفته گلابی، آمار تصادفات در طول سال ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۴ درصد کاهش یافته که در این بین ۸۸ درصد از تصادفات امدادرسانی شده و توسط سازمان مربوط به داخل شهر و ۱۲درصد نیز در خارج از محدوده شهر صورت گرفته است. همچنین آمارفوت شدگان حوادث گازگرفتگی در سال۹۷ پنج نفر بود که در مقایسه با سال گذشته ۶۱ درصد کاهش داشته است.

گلابی گفت: بیشترین تعداد حادثه در سطح شهر، مربوط به منطقه ۵ و بیشترین حریق در منطقه ۸ گزارش شده است که علت آنها بافت قدیمی منطقه ۵ و نزدیکی به کوه صفه و مراکز شلوغ شهری برآورد شده است.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، گفت: روزانه ۱۴۰ مورد از تماس‌ها عملیاتی بوده و ۹۶۱ موارد تماس‌های غیرعملیاتی هستند. در۸۴ درصد از این تماس‌های عملیاتی، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق انجام می‌شود ودر ۱۶ درصد مابقی نیز آتش نشانان اعزام شده در محل موردی مشاهده ننموده و خودروها بدون انجام عملیات به ایستگاه باز می‌گردند و تماس برقرار شده تنها یک شوخی بوده است.

وی گفت: ۵۰ درصد تلفن‌ها از طریق تلفن‌های عمومی و رایگان صورت گرفته است، این تماس‌ها از نظر ما منشا روانی دارند و به دادستان معرفی می‌شوند.

وی افزود: امسال در مراسم چهارشنبه سوری و ۱۳ فروردین هیچ حریق و حادثه‌ای نداشتیم، این نشان از آموزش موثر این سازمان با ارایه سرویس‌های آموزشی و فرهنگسازی انجام شده در جامعه است. سازمان در حال حاضر بیشترین انرژی را صرف آموزش و اطلاع رسانی می‌کند و هدف پیش رو در حال حاضر تجهیز و تعلیم رانندگان سطح شهر در قالب تاکسی و اسنپ است. به این ترتیب عزیزان نزدیک به حادثه به خصوص در شرایط ترافیکی کمک یار سازمان آتش نشانی خواهند بود.

گلابی گفت: در شرایط اقتصادی کشور اگر در طول یک حادثه و حریق وسیله‌ای از بین برود دیگر توان خرید آن را نداریم. پس لازم است اقدامات پیشگیری اجرا شده در ساختمان هایمان را به درستی به کار گیریم تا حتی‌المقدور حوادث با ابزار طراحی شده در ساختمان پوشش داده شوند. از شهروندان خواهش می‌کنیم در این مورد هیچ تخفیفی برای تجهیز ساختمان قائل نشوند و قبل از خرید ساختمان حتما به مجوز پایان کار توجه کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، گفت: شهروندان قبل از خرید منزل، می‌توانند با مراجعه به سازمان، استعلام مجوز پایان کار را بگیرند و از ایمن بودن خانه مورد نظرشان اطمینان حاصل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =