کد خبر : 155246
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۱۵
-

حجتی: در زمینه آموزش کنترل خشم در جامعه به شدت ضعیف عمل کرده ایم

حجتی: در زمینه آموزش کنترل خشم در جامعه به شدت ضعیف عمل کرده ایم

به گزارش قائم آنلاین، سید مهدی حجتی در گفت‌وگو  با بیان این‌که یکی از نقاط ضعف اساسی در کشور ما عدم توجه به مقوله مهم آموزش است، اظهار کرد: متأسفانه ما در طول سالیان گذشته، در زمینه آموزش کنترل خشم در جامعه به شدّت ضعیف عمل کرده‌ایم و به کودکان ما در درون خانواده و

به گزارش قائم آنلاین، سید مهدی حجتی در گفت‌وگو  با بیان این‌که یکی از نقاط ضعف اساسی در کشور ما عدم توجه به مقوله مهم آموزش است، اظهار کرد: متأسفانه ما در طول سالیان گذشته، در زمینه آموزش کنترل خشم در جامعه به شدّت ضعیف عمل کرده‌ایم و به کودکان ما در درون خانواده و در دوران مدرسه، آموزش‌های لازم برای کنترل خشم و مدیریت رفتار در صورت قرار گرفتن در موقعیت‌های بروز خشم داده نشده است.

این وکیل دادگستری در رابطه با افسرده بودن جامعه ایرانی بر مبنای آمارها منتشره، گفت: حاکمیت باید حق شادمانی را به عنوان یکی از نسل دومی‌های حقوق بشر برای شهروندان به رسمیت شناخته و در جامعه شور و شعف و شادی ایجاد کند تا مردم ضمن فاصله گرفتن از افسردگی که نقش به سزایی در افزایش میزان خشونت در جامعه دارد، بتوانند زندگی شاد و مفرحی برای مردم رقم بزند.

عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر اینکه جامعه ما به شدّت کم ظرفیت و کم حوصله شده و افراد با کوچک‌ترین تلنگر یا اتفاقی، به شدّت از کوره در می‌روند، افزود: مشکلات اقتصادی و فقر که امنیت روانی مردم را به شدت تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، از جمله عوامل اصلی گسترش خشونت در جامعه بوده و بزهکاران زیادی به واسطه شرایط نامساعد مالی و فاصله طبقاتی گسترده، رو به ارتکاب جرایم خشونت بار مانند سرقت‌های مقرون به آزار می‌آورند.

حجتی بیان کرد: نباید چنین تصور کرد که خشونت فقط در قالب فیزیکی آن تبلور پیدا می‌کند بلکه خشونت‌های کلامی و روانی نیز امروز به شدّت در جامعه رو به افزایش هستند که مصداق بارز آن اهانت و فحاشی و استعمال الفاظ رکیک توسط برخی نسبت به دیگران است.

حجتی با اشاره به تأثیر آلودگی‌های بصری، صوتی و محیطی بر ایجاد کج خلقی و کم حوصلگی گفت: خشونت به تدریج و در اثر تأثیر گذاری عوامل متعدد در جامعه ظهور و بروز پیدا می‌کند و طبیعی است که پیش بینی ضمانت اجراهای کیفری برای برخی از این خشونت‌ها، نمی‌تواند عامل بازدارنده مهمی برای کاهش میزان خشونت در جامعه باشد.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: افزایش میزان خشونت در جامعه ایران، نگران کننده است و بدیهی است که برای کشف علل افزایش خشونت در جامعه باید با تشکیل سمینارها و فراخوان مقالات از متخصصین امر، به صورت آکادمیک و تخصصی و در حوزه‌های مختلف به علل افزایش میزان خشونت در جامعه پرداخت تا بتوان با کشف دلایل مهم در افزایش میزان خشونت، اقدامات لازم را برای پیشگیری از افزایش و در درجه دوم کاهش خشونت در جامعه به عمل آورد. نمی‌توان

وی در پایان تصریح کرد: صرفاً با اقدامات قهری و جرم انگاری در خصوص اقدامات خشونت بار، مانع از تحقق خشونت در جامعه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 11 =