کد خبر : 155282
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۴۰
-

برگزاری دادگاه «رضوی» تا «پدیده» در هفته‌ای که گذشت

برگزاری دادگاه «رضوی» تا «پدیده» در هفته‌ای که گذشت

به گزارش قائم آنلاین، گزیده اخبار حقوقی هفته گذشته به شرح زیر است: برگزاری دادگاه «پدیده» در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی مشهد، قاضی منصوری رییس دادگاه با اشاره به روند رسیدگی به تخلفات

به گزارش قائم آنلاین، گزیده اخبار حقوقی هفته گذشته به شرح زیر است:

برگزاری دادگاه «پدیده»

در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی مشهد، قاضی منصوری رییس دادگاه با اشاره به روند رسیدگی به تخلفات متهمان این پرونده، گفت: پرونده در حال حاضر دارای ۲۲ متهم و بیش از ۱۰۰ جلد بوده و پیگیری‌های قانونی در خصوص تخلفات احتمالی برخی مسئولان که در انجام وظایف خود قصور داشته‌اند مفتوح است و از دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی می‌خواهیم که در راستای احقاق حقوق عامه تمامی اقدامات لازم را به انجام برسانند.

جلسات علنی دادگاه پرونده موسوم به شرکت پدیده در قالب دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی کشور از تاریخ بیست و دوم اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می شود.

طبق اعلام حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، پرونده موسوم به پدیده دارای سه متهم اصلی و تعداد زیادی متهم دیگر است که پس از طی تشریفات قانونی و انجام تحقیقات مقدماتی برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی ارسال شد.

در دومین جلسه دادگاه در روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه پس از اعلام رسمیت دادگاه توسط قاضی منصوری و ارائه تذکرات لازم قانونی توسط وی، رئیس دادگاه از نماینده ستاد تدبیر مستقر در استانداری خراسان رضوی، نماینده سازمان امور اراضی کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی خواست تا به بیان مطالب خود بپردازند.

سومین جلسه دادگاه روز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه و چهارمین جلسه روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه و پنجمین جلسه دادگاه روز پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار شد و ادامه رسیدگی به این پرونده به روز شنبه هفته آینده موکول شد.

محاکمه ۳۱ متهم بانک سرمایه

براساس این گزارش، اولین دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه، روز سه شنبه هفته گذشته ۲۴ اردیبهشت ماه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

در این جلسه کیفرخواست متهم محمدهادی رضوی قرائت شد و سپس متهم به ارایه دفاعیاتش پرداخت و گفت: داماد شریعتمداری‌ام نه نتانیاهو.

قاضی مسعودی مقام جلسه بعدی دادگاه را به روز دوشنبه هفته آینده ۳۰ اردیبهشت ماه موکول کرد.

سی و دومین جشن گلریزان ستاد دیه برگزار شد

 سی و دومین جشن گلریزان ستاد دیه با هدف دستگیری از زندانیان جرائم غیرعمد طبق سنت هر ساله، عصر روز (یکشنبه) ۲۲ اردیبهشت ماه مصادف با هفتم ماه مبارک رمضان برگزار شد.

همزمان با برگزاری سی‌ودومین جشن گلریزان ستاد دیه کشور ویژه‌ی کمک به آزادی زندانیان نیازمند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، مبلغ چهار میلیارد ریال به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.

در سی و دومین جشن گلریزان امسال سران قوای سه گانه ۳۵۰ میلیون تومان کمک کردند.

در این مراسم اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان ها گفت:: امروز توانسته‌ایم آمار زندانیان را که رشد ۱۰ درصدی داشت و سال به سال ۱۰ درصد به جمعیت کیفری ما اضافه می‌شد را با برنامه‌های سازمان زندان‌ها منفی کنیم و  بسیاری از مشکلات کشور ریشه های ساختاری اقتصادی و فرهنگی دارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم تا با توسعه امر پیشگیری، زمینه ایجاد جرم را در جامعه کم کنیم.

مصطفی محبی مدیر کل زندان‌های استان تهران با تقدیر از عملکرد ستاد دیه گفت: بحمدالله طی سال گذشته، ۹۰۱ نفر زندانی نیازمند با جرم غیرعمد که جمعاً بالغ بر دو تریلیون و ۳۷۲ میلیارد ریال بدهکار بودند، آزاد شدند.

هفته‌نامه «صدا» توقیف شد

یکی از اخبار مهم حقوقی هفته گذشته توقیف هفته نامه «صدا» بود که از سوی شعبه ۴ دادسرای فرهنگ و رسانه به مدیران آن ابلاغ شد.

«سخنان رییس قوه قضاییه در مناسبت‌های مختلف»

آیت الله رئیسی در جلسه هم‌اندیشی با جمعی از حقوق‌دانان کشور گفت: به‌دنبال احیای نهاد داوری هستیم و تمام تصمیمات در همه دستگاه‌ها باید با هدف کاهش ناهنجاری‌ها اتخاذ شود و نگاه مجموعه اداری در تمام کشور باید بر مبنای پیشگیری از وقوع جرم باشد.

رئیس قوه قضائیه گفت: راه برون رفت از مشکلات دشمن ساخته و مشکلاتی که امروز پیش روی ما قرار دارد، همکاری، هماهنگی، همراهی، همدلی و نگاه انقلابی است.

رییسی ادامه داد: آمریکا با حربه ناامیدسازی مردم به دنبال عقب نشینی جمهوری اسلامی است.

رئیس قوه قضائیه، شهدا را به معنای دقیق کلمه، سیاسی‌ترین چهره‌ها و روشنفکران واقعی جامعه توصیف کرد.

رییسی گفت: در برخورد با مفاسد به ویژه مفاسد اقتصادی هیچ خط قرمزی را قائل نیستیم.

مذاکره با آمریکا غلط و از حرف‌های شیطانی است

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه مذاکره با آمریکا غلط و جزو حرف‌های شیطانی است، اظهار کرد: خناس‌ها در تلاش هستند تا تصمیم گیران را به تصمیم غلط بکشانند.

تایید محکومیت «هنگامه شهیدی» در دادگاه تجدیدنظر

براساس این گزارش، مصطفی ترک‌همدانی وکیل مدافع هنگامه شهیدی در هفته گذشته اعلام کرد که رای محکومیت موکلش در دادگاه بدوی که مجموعاً ۱۲ سال و ۹ ماه حبس بود و ۷ سال و نیم آن قابل اجرا بود، با رد تجدیدنظرخواهی موکلش در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران مستقر در دادگاه انقلاب، عیناً تایید شد.

۱۰ تیر ۹۷ کیفرخواست برای هنگامه شهیدی با پنج عنوان اتهامی صادر شد. اتهامات پیشین و کنونی او مشتمل بر فعالیت تبلیغی و اقدام علیه نظام و افترا و توهین و نشر اکاذیب بود و در دادگاه بدوی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد.

جاسوس انگلیس به ۱۰ سال حبس محکوم شد

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت یک جاسوس به دلیل همکاری با سرویس جاسوسی انگلیس به ۱۰ سال حبس خبر داد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: نظر آیت الله رئیسی بر این است که امسال هفتۀ قوۀ قضائیه با رویکردی جدید و برنامه‌های محتوایی برگزار شود به نحوی که ضمن اطلاع رسانی به عموم مردم و اقشار خاص جامعه راجع به عملکرد بخش‌های مختلف قوه، موجبات ارتقای اعتماد آنان را فراهم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − سه =