کد خبر : 154559
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
-

صالحی از رویکردهای نمایشگاه قرآن کریم می‌گوید

صالحی از رویکردهای نمایشگاه قرآن کریم می‌گوید

به گزارش قائم آنلاین، سید عباس صالحی در گفت‌وگو ، با تاکید بر این موضوع که ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که خوشبختانه با ترجمه‌های خوب و متنوعی روبرو هستیم و علاقمندان می‌توانند ترجمه‌های قرآن کریم را به راحتی مطالعه کنند اظهار کرد: کسانی که تلاوت قرآن می‌کنند وقتی با یک ترجمه خوب در ارتباط

به گزارش قائم آنلاین، سید عباس صالحی در گفت‌وگو ، با تاکید بر این موضوع که ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که خوشبختانه با ترجمه‌های خوب و متنوعی روبرو هستیم و علاقمندان می‌توانند ترجمه‌های قرآن کریم را به راحتی مطالعه کنند اظهار کرد: کسانی که تلاوت قرآن می‌کنند وقتی با یک ترجمه خوب در ارتباط باشند این ترجمه می‌تواند به آنها کمک کند که مفاهیم را ابتدا در ذهن خودشان و پس از آن در جان و عملشان نشان بدهند.

وی گفت: آیات قرآنی، کتاب ریاضی، آمار و فیزیک نیز که نیازمند معلمی سخت باشد، بلکه آیات قرآنی با جان انسان ارتباط دارد و کافی است با لفظ و معنای آن یک ارتباطی برقرار شود. این ارتباط می‌تواند به سرعت در فضای روح و عمل انسان ظاهر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مهم این است که انسان بداند از ارتباط با قرآن چه هدفی را دنبال می‌کند. اگر قصدش این باشد که پیام قرآن را بگیرد مطمئن باشد که این پیام به سرعت خودش را در زندگی انسان نشان می‌دهد. اینکه امسال شعار نمایشگاه قرآن، «قرآن معنای زندگی» است به دلیل این است که ما بتوانیم مفاهیم و معانی قرآن را در زندگی خود به صورت عملیاتی اجرا کنیم. بر همین اساس ما سعی کرده‌ایم در نمایشگاه امسال رویکردی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و همچنین بحث عفاف و حجاب داشته باشیم تا از این طریق راحت‌تر و بهتر مفاهیم قرآن به صورت عملیاتی در جامعه ظهور و بروز پیدا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =