کد خبر : 154056
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
-

۶ درصد جمعیت خراسان رضوی به آسم مبتلا هستند

۶ درصد جمعیت خراسان رضوی به آسم مبتلا هستند

به گزارش قائم آنلاین،  محمدجعفر صادقی اظهار کرد: در حال حاضر ۶ درصد جمعیت بزرگ‌سال خراسان رضوی به آسم مبتلا هستند که این میزان از میانگین کشوری پایین‌تر است. مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد:طبق تحقیقاتی که در سال‌های اخیر پیرامون وضعیت بیماری آسم در کشور انجام‌شده است

به گزارش قائم آنلاین،  محمدجعفر صادقی اظهار کرد: در حال حاضر ۶ درصد جمعیت بزرگ‌سال خراسان رضوی به آسم مبتلا هستند که این میزان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد:طبق تحقیقاتی که در سال‌های اخیر پیرامون وضعیت بیماری آسم در کشور انجام‌شده است میانگین کشوری این بیماری حدود ۱۰ درصد جمعیت را شامل می شود.

وی ادامه داد: میزان ابتلا به بیماری آسم در بین زنان بیشتر از مردان و در بین کودکان بیشتر از بزرگ‌سالان است.

صادقی بیان کرد: آسم یک بیماری التهابی مزمن و غیر واگیردار ریه است که در این بیماری راه‌های هوایی متورم و ملتهب می شود و با افزایش ترشحات و انقباض عضلات راه‌های هوایی، انسداد راه‌های تنفسی به وجود می‌آید.

وی مهم‌ترین علائم بیماری آسم را سرفه، خس‌خس سینه و تنگی نفس عنوان و  اضافه کرد: باید دانست که آلودگی هوا، نگهداری حیوانات خانگی، وجود حشرات مانند سوسک در منزل، مصرف دخانیات و سیگار از عوامل تشدیدکننده آسم به شمار می‌روند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۵۰ میلیون نفر در سطح جهان به بیماری آسم مبتلا هستند که با توجه به عوامل ایجادکننده به‌ویژه آلودگی هوا تا سال ۲۰۳۰ طبق برآوردهای انجام‌شده ۱۰۰ میلیون نفر به این تعداد اضافه خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =