کد خبر : 153752
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۱۵
-

این دانش‌آموزان، دانشمند نخواهند شد

این دانش‌آموزان، دانشمند نخواهند شد

به گزارش قائم آنلاین، از بین بردن هویت و نفوذ بر فرهنگ غنی چند هزار ساله‌ی ایران از معضلات بزرگ در کشور است و دشمن خوب می‌داند از کجا باید شروع کند؛ این بار نشسته است زیر پای آموزش و پرورش، محل پرورش فکر و یادگیری فرزندانمان؛ ظاهرا اذهانی انعطاف پذیرتر از ذهن کودکان سراغ

به گزارش قائم آنلاین، از بین بردن هویت و نفوذ بر فرهنگ غنی چند هزار ساله‌ی ایران از معضلات بزرگ در کشور است و دشمن خوب می‌داند از کجا باید شروع کند؛ این بار نشسته است زیر پای آموزش و پرورش، محل پرورش فکر و یادگیری فرزندانمان؛ ظاهرا اذهانی انعطاف پذیرتر از ذهن کودکان سراغ ندارد!

موسیقی تاثیرات بسیاری بر ناخودآگاه دارد!

همانند شما معتقدم موسیقی بر ناخودآگاهمان تاثیر بسیاری دارد و این را کارشناسان موسیقی و روانشناسان تایید کرده‌اند.
مثالی بزنم هنگامی که شما آهنگ بی کلام آرامش بخشی را به خورد ذهنتان می‌دهید حس و حالتان قطعا متفاوت خواهد بود در مقایسه با زمانی که آهنگی با ریتم تند گوش می‌دهید، اثر ناخودآگاه را دست کم نگیرید!

چرا نمی‌توانیم با واژگان گسترده‌تری سخن بگوییم؟

پدران و مادرانی گلایه می‌کنند چرا کودکانمان دایره لغات اندکی دارند؟ چرا خودمان نمی‌توانیم از واژگان بهتری استفاده کنیم؟ اما این سؤال را باید پاسخ دهند تاکنون چندین بار از روی دیوان حافظ، شعرهای پر مغز سعدی و … خوانده‌اید؟ چه موسیقی‌هایی را گوش می‌دهید و چه کتاب‌هایی می‌خوانید؟ تمام این‌ها اثر گذار است و باید به برخی‌ها گفت  انتظار نداشته باشید با موسیقی‌های سخیف کودکانتان مودب و دانشمند بار بیایند!

اشتباه مدیریتی در به وجود آمدن موسیقی‌های بی محتوا

 این‌بار پای درد و دل یک کارشناس موسیقی نشسته است، امیر بنی‌طالبی با اشاره به کپی برداری اشتباه و مدیریت ضعیف صداوسیما و رادیو در پخش موسیقی‌های برگرفته از غرب، بیان کرد: نسل بعد از دهه‌ی ۶۰ با تکرار موسیقی‌هایی که شکل بدی داشتند و کلام سخیف، اثرات مخربی در ناخودآگاه‌شان به وجود آمد و این موسیقی‌های بی‌محتوا ادامه پیدا کرد.

کارشناس موسیقی، ادامه داد: موسیقی سنتی ایران بر پایه‌ی کلام و اشعار فاخری از بزرگان شعر و ادب همچون حافظ و سعدی و … بوده است و اصلی‌ترین ویژگی این شاعران فیلسوف، عارف و خداشناس بودن آنهاست و کشورهای غربی امروز از این اشعار در علوم مختلف استفاده می‌کنند‌.

موسیقی‌های امروزه چیزی جز مشکلات روحی برای افراد ندارند!

وی با تاکید بر نداشتن محتوای درست این موسیقی‌ها، خاطرنشان کرد: متاسفانه موسیقی‌های جدید ابتدایی‌ترین قوانین شعری را رعایت نمی‌کنند و نمی‌توان گفت مضامین آنها شعر است،  بلکه یک نثر ساده‌ی بی معنی با موسیقی پس زمینه ترکیب شده است‌.

بنی طالبی با اشاره بر اهمیت تاثیر موسیقی بر ذهن و ناخودآگاه انسان، ادامه داد: نسل شنونده‌ی چنین موسیقی‌ها گاهی در خود احساس پوچی، تنفر، ناراحتی عمیق و عشق‌های بی اساس را دارند که این عوامل مشکلات زیادی را برای شنونده دربر دارد.

محتوای برخی از این موسیقی‌ها، برنامه ریزی شده و دارای هدف است!

کارشناس موسیقی با اشاره به هدف و برنامه‌ریزی در برخی موسیقی‌های بدون مفهوم، بیان داشت: برخی خوب می‌دانند  موسیقی‌هایی از این دست چه بلایی می‌تواند بر سر مردم بیاورد و حتی اگر دقت شود ظاهر، نحوه‌ی گفتار و محل کنسرت‌ها نشان از شکل خوب و متعارفی که متناسب با فرهنگ کشورمان باشد ندارد.

بنی طالبی در پایان با اشاره به اصلاح این روند، گفت: اصلاح مزاج مخاطبان تغییرپذیر است و متاسفانه در جریان اصلاح روند موسیقی یک نسل باید قربانی شود، امروزه موسیقی‌های سنتی با تلفیقی از شکل نوین و تکنیک‌های بسیار بالا مخاطب فراوان دارد، اما باید با همکاری صداوسیما و همچنین رادیو، اهمیت موسیقی ملی ایران را به جایگاه خود بازگرداند.

فاطمه واحدی با اشاره به اهمیت روان وشخصیت انسان، خاطرنشان کرد: زمانی که رفتار و یا کلامی چندین بار تکرار شود و بار منفی داشته باشند تاثیرات بسیار مخربی بر رفتار و شخصیت انسان بر جای خواهد گذاشت.

اثرات مخرب موسیقی پست، بر ذهن افراد

کارشناس مشاوره در ادامه با اظهار به تاثیر کلام در ناخودآگاه، بیان کرد: زمانی که کلماتی با بار منفی و غمگین را می‌شنوید و این روند تکرار می‌شود، کم کم احساس ناراحتی بی دلیل و خلاء به شما دست می‌دهد، اگر دقت کنیم موسیقی‌های امروزی بیشتر بر مبنای کلماتی که بار منفی زیادی دارند شکل گرفته‌اند که این حس بدی را در شنونده به وجود می‌آورد.

واحدی در ادامه، گفت: باید شنونده‌ی موسیقی‌هایی بود که کمترین کلمات آن منفی باشد و اگر به دنبال گستره‌ی لغات و توانایی سخن گفتن پرمحتوا در کودکان خود هستید باید به دنبال موسیقی و کتاب‌های پرمحتوا باشید.

وی درپایان با اشاره به انحطاط فرهنگی، بیان کرد: موسیقی پست تاثیرات مخربی بر روان و شخصیت انسان دارد، قدرت کلمات را دست کم نگیرید، ذهن شما با ارزش است و اجازه ندهید عوامل منفی، سلامت روان شما و کودکانتان را به خطر بیندازد.

متاسفانه طی روزهای اخیر کلیپی در فضای مجازی از همخوانی دانش‌آموزان با یک موسیقی حاوی الفاظ رکیک و جنسی در حال انتشار است که زنگ خطر بسیار جدی برای مسؤولان فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

هرچند در گذشته نیز این زنگ خطر برای بارها به صدا در آمده بود و گزارشات متعددی از اوضاع نامناسب مدارس به گوش می‌رسید اما متاسفانه برخی از خواص یا نشنیدند و یا نخواستند که بشنوند.

 در خصوص پخش موسیقی در مدارس شهرکرد و اجرای سند ۲۰۳۰ را اینجا و اینجا و اینجا بخوانید.

اکنون خانواده‌ها، مدیران آموزش و پرورش، اصحاب رسانه، مدیران دستگاه‌های قضایی و امنیتی باید همه با هم کمک کنند تا از انحطاط جامعه بیش از این جلوگیری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =