کد خبر : 153332
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
-

ارز ۴۲۰۰ تومانی دادید که گرانی را به مردم تحمیل کنند؟

ارز ۴۲۰۰ تومانی دادید که گرانی را به مردم تحمیل کنند؟

به گزارش قائم آنلاین، آقای جهانگیری! سوال مردم از دولت این است که گرانی تا کی قرار است پیش برود و چرا مردم باید هزینه ناتوانی دولت را بپردازند. وب‌سایت الف ضمن طرح این پرسش‌ها نوشت: نگاهی به جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت نرخ‌ها و تغییرات قیمتی در سبد معیشت خانوار طی فروردین‌ماه

به گزارش قائم آنلاین، آقای جهانگیری! سوال مردم از دولت این است که گرانی تا کی قرار است پیش برود و چرا مردم باید هزینه ناتوانی دولت را بپردازند.
وب‌سایت الف ضمن طرح این پرسش‌ها نوشت: نگاهی به جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت نرخ‌ها و تغییرات قیمتی در سبد معیشت خانوار طی فروردین‌ماه امسال نشان می‌دهد که نرخ تمامی اقلام پُرمصرف در سبد مصرفی خانوار افزایش داشته است.
بنا به اعلام مرکز آمار ایران، از ۲۵ تا ۴۵۹/۵ درصد افزایش قیمت در اقلام مصرفی طی فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اتفاق افتاده است.
ناتوانی در تنظیم بازار و کنترل نرخ‌ها، سوءاستفاده‌های پی‌درپی برخی دلالان از نوسانات قیمتی، کسری درآمدی خانوار و ناتوانی دولت در تثبیت بازارها؛ چالش‌های عمیقی را در اقتصاد ایجاد کرده است.
مهم‌ترین سوالی که این روزها مردم از یکدیگر می‌پرسند این است که نرخ‌ها تا کجا و تا چه زمانی قرار است رشد داشته باشد؟ چرا دولت توان ایجاد رابطه‌ای منطقی بین نرخ اقلام مصرفی ودرآمد خانوار را ندارد؟ آیا دست‌هایی در میان است که به بازار خط می‌دهد؟ مگر مردم تا چه حد تحمل افزایش قیمت‌ها را دارند؟
فرامرز توفیقی؛ نمایندگان کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با الف با اشاره به مشکلات معیشتی حقوق‌بگیران و بی‌اثر شدن افزایش دستمزدها گفت: مگر دولت برای تأمین گوشت قرمز مورد نیاز خانوارها ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص نداد؟ پس چرا تفاوت قیمت چندانی در بازار مشاهده نمی‌شود؟ آیا جامعه کارگری و حقوق‌بگیران مشکل تأمین ۱۰هزار تومان اختلاف قیمت گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومان و ارز آزاد را داشتند؟
به گفته توفیقی، دولت در فضای هیجانی صادرات برخی اقلام را آزاد و واردات برخی دیگر را ممنوع می‌کند و اقدامات غیرکارشناسی باعث تحریک بازار و کمبود می‌شود. از آن‌سو با تغییر سیاست‌های ارزی باعث جهش قیمت‌ها می‌شود. بنابراین قوه قضاییه باید پایش کند که آیا دولت در انجام وظایف نظارتی و کنترلی خود در بازار موفق عمل می‌کند و یا خیر؟
وی گفت: معاون اول رئیس جمهور می‌گوید بخشی از ارز ۴۲۰۰ تومانی که اختصاص داده شد در جای خود هزینه نشده است. آیا مسئول این امر مردم هستند و آنها باید هزینه ناتوانی دولت در کنترل و نظارت را بپردازند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 17 =