کد خبر : 153169
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
-

يك‌هزار و ۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی در همدان اجرا می‌شود

يك‌هزار و ۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی در همدان اجرا می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، علی قراباغی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک‌هزار و ۴۰ مورد طرح محرومیت‌زدایی در برنامه امسال بسیج سازندگی پیش‌بینی شده است. وی افزود: این پروژه‌ها در قالب احیای قنوات، احیای راه‌های روستایی، ساخت سالن ورزشی، بهسازی معابر و… است. مسوول بسیج سازندگی استان همدان ادامه داد: الگوسازی

به گزارش قائم آنلاین، علی قراباغی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک‌هزار و ۴۰ مورد طرح محرومیت‌زدایی در برنامه امسال بسیج سازندگی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها در قالب احیای قنوات، احیای راه‌های روستایی، ساخت سالن ورزشی، بهسازی معابر و… است.

مسوول بسیج سازندگی استان همدان ادامه داد: الگوسازی یک روستا در سطح استان برنامه دیگر امسال بسیج سازندگی است که امسال قرار است انجام شود.

وی در خصوص اقدامات بسیج سازندگی درباره سیل اخیر نیز گفت: بسیج سازندگی امسال مکلف است ۲۰۰ منزل مسکونی را برای مددجویان بهزیستی بسازد.

قراباغی با اشاره به اینکه طرح جهاد همبستگی به همت بسیج مستضعفان قرار است برای مردم سیل‌زده کشور اجرا شود تصریح کرد: اجرای طرح «هر کاسب یک کالای اساسی» نیز برای کمک رسانی بازاریان به سیل‌زدگان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه از سوم فروردین‌ماه بسیج سازندگی استان به عنوان معین استان گلستان و شهرستان گمیشان انتخاب شده است بیان کرد: تاکنون برای مردم سیل‌زده استان گلستان و لرستان ۵۰ هزار دست پوشاک و ۱۱ هزار و ۷۵۰ مورد تخته پتو ارسال شده است.

مسوول بسیج سازندگی استان همدان ادامه داد: از ابتدای امسال ۴۵ هزار قوطی کنسرو و ۲۱۵ هزار بطری آب معدنی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ جفت چکمه از سوی مردم استان همدان جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۲۰ هزار گونی خالی برای سنگرچینی در مناطق سیل‌خیز و بیش از ۴ هزار مورد ابزارآلات همچون بیل و فرغون و ۳۴ قلم لوازم زندگی برای سیل‌زدگان ارسال شده است.

قراباغی خاطرنشان کرد: مجموع کمک‌های نقدی مردم استان همدان به مردم سیل‌زده ۵۸۳ میلیون تومان بوده است.

وی در خصوص اقدامات سال گذشته جهاد سازندگی نیز یادآور شد: سال گذشته در حوزه اشتغال، معیشت، عمران و محرومیت‌زدایی فعالیت‌ها و اقدامات خوبی انجام شده است.

مسوول بسیج سازندگی همدان با بیان اینکه ۲۱۲ مورد واحد تولیدی توسط بسیج سازندگی ایجاد شده است گفت: سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و میزان اشتغالزایی نیز ۹ هزار و ۶۴ مورد بوده است.

وی در خصوص فعالیت‌های عمرانی و ساخت سالن ورزشی، حسینیه، ساماندهی گلزار شهدا و مرمت و بازسازی مساجد و مدرسه‌سازی اظهار کرد: در مجموع برای این فعالیت‌ها ۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان هزینه شده و جامعه آماری گروه هدف ۴۵ هزار و ۹۰۷ نفر بوده‌اند.

قراباغی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی بسیج سازندگی در سال گذشته ۷ هزار و ۳۶۴ مورد بوده است خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بسیج سازندگی ۳۲ هزار و ۵۲۳ مورد با اعزام ۴ هزار و ۹۱۲ جهادگر بوده که ط‍ی سال گذشته انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =