کد خبر : 152657
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
-

وقتی آمبولانس کردستان به داد بیمار حمیدیه می‌رسد

وقتی آمبولانس کردستان به داد بیمار حمیدیه می‌رسد

به گزارش قائم آنلاین، بهمن ماه سال ۱۳۹۱ که حمیدیه با جدا شدن از اهواز، به عنوان شهرستان جدید به نقشه جغرافیایی استان و کشور اضافه شد، امیدهای تازه‌ای در دل شهروندان آن برای دست یافتن به امکانات شهری پررنگ شد. با این وجود مسائل بهداشتی و درمانی این شهر با گذشت چند سال از

به گزارش قائم آنلاین، بهمن ماه سال ۱۳۹۱ که حمیدیه با جدا شدن از اهواز، به عنوان شهرستان جدید به نقشه جغرافیایی استان و کشور اضافه شد، امیدهای تازه‌ای در دل شهروندان آن برای دست یافتن به امکانات شهری پررنگ شد.

با این وجود مسائل بهداشتی و درمانی این شهر با گذشت چند سال از شهرستان شدن این منطقه همچنان به قوت خود باقی ماند و خدمات بهداشتی شهر در قالب یک ساختمان مرکز بهداشت و اضافه شدن یک اتاق درمان بستر خلاصه شد.

اعزام پزشکان کم تجربه به مناطق محروم

اما مشکلات مرکز بهداشت شهر به اینجا ختم نمی‌شود و بعضا اعزام کادر پزشکی کم‌تجربه به‌منظور کامل کردن سنوات خدمت خود از الطاف دیگر دانشگاه علوم پزشکی اهواز به این شهر محروم است تا فقدان بیمارستان و فوریت‌های پزشکی مجهز همچنان مشکل ساز باشد و سبب از دست رفتن جان چند بیمار شود.

در واقع مرکز بهداشت و درمان حمیدیه شاهد حوادث متعددی است؛ گاه بیماران به‌دلیل نبود امکانات اورژانسی جان خود را از دست می‌دهند و گاه اجساد به‌دلیل نبود آمبولانس با وانت به مرکز استان منتقل می‌شوند.

بنا بر این گزارش، دو شب گذشته حوالی ساعت یک بامداد، بیماری به دلیل احساس درد شدید در قفسه سینه به مرکز بهداشت حمیدیه مراجعه می‌کند اما پزشک شیفت پس از معاینه بیمار تشخیص می‌‌دهد مسئله خاصی نیست اما بیمار از شدت درد نفس کم آورده بود و  به دستان همراه خود چنگ می‌زد.

بعد از اصرار همراهان بیمار در خصوص بدی حال بیمار، یکی از پرستاران برای وی کپسول اکسیژن وصل کرده و همراهان بعد از دقایقی  تصمیم به گرفتن نوار قلب برای بیمار گرفتند.

من کار خودم را بلد هستم

بعد از تقاضای مکرر همراهان بیمار از پزشک برای اعزام بیمار با آمبولانس به یکی از بیمارستان‌های اهواز ، پزشک معالج در جواب می‌گوید: مورد خاصی نمی بینم که به آمبولانس بگویم بیمار را اعزام کند.

زمانی‌که بیمار با اشاره دست به اطرافیان می‌فهماند تنفس برای او مشکل شده، باز تقاضای اعزام آمبولانس را داشت که پزشک پاسخ می‌دهد: من کار خودم را بلد هستم.

بعد از بی توجهی پزشک به حال بد بیمار، همراهان با ۱۱۵  تماس می‌گیرند و موضوع را اطلاع می‌دهد اما اورژانس نیز زیر بار درخواست همراه بیمار نمی‌رود.

آمبولانس استان کردستان  مستقر پادگان جواد الائمه

همراه بیمار به یاد می‌آورد که بیمارستان سیار برای سیل زده ها در پادگان جواد الائمه برپا شده و راهی پادگان در حدود یک کیلومتری مرکز بهداشت می‌شود؛ سرانجام آمبولانس اورژانس استان کردستان  پس از درخواست همراهان، بیمار را به بیمارستان علامه کرمی اهواز اعزام کرده که پزشک شیفت بیمارستان، تصمیم به بستری بیمار و گرفتن آزمایش‌های رادیولوژی گرفت.

ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در رابطه با معیار انتخاب پزشکان در مناطق محروم می گوید: این پزشکان متهد هستند و مدرک دارند و وزارت بهداشت آنها را فارق التحصیل کرده است.

وی با بیان اینکه اگر قصور خاصی از پزشک سر بزند توسط مراجع خاص مثل دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی بررسی می شود، گفت: باید برای ما کم کاری و یا قصور پزشک محرز شود تا بر اساس ان در مورد پزشک تصمیم گیری شود.

مرکز بهداشت تنها محل مراجعه برای بیماران در حمیدیه

کمبود کادر مجرب، پزشک متخصص، پرسنل و همچنین امکانات و تجهیزات درمانی ضربات جبران ناپذیری به مردم شهرستان حمیدیه رسانده است و رفع این مشکل اغلب به وعده‌های احداث بیمارستان توسط مسوولان ختم می‌شود؛ همچنین کاظم نسب الباجی نماینده حمیدیه در مجلس بارها در سال‌های اخیر از احداث قریب‌الوقوع بیمارستان خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، احداث بیمارستان از مطالبات اساسی جمعیت حدود ۶۰ هزار نفری شهرستان حمیدیه در سال‌های گذشته است که پروانه آن ابلاغ شده اما برای اجرا به عزم جدی مسوولان نیاز دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + شش =