کد خبر : 152409
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
-

بازدید ۱۳ هزار دانش‌آموز زنجانی از مراکز علمی

بازدید ۱۳ هزار دانش‌آموز زنجانی از مراکز علمی

به گزارش قائم آنلاین، مهدی نیکخواه امروز در گفت‌و‌گو  در زنجان اظهار کرد: همزمان با هفته معرفی مشاغل برنامه‌های مختلفی در استان زنجان برگزار شده است. رئیس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای تقویت و کیفیت‌بخشی به موضوع هدایت تحصیلی و به منظور

به گزارش قائم آنلاین، مهدی نیکخواه امروز در گفت‌و‌گو  در زنجان اظهار کرد: همزمان با هفته معرفی مشاغل برنامه‌های مختلفی در استان زنجان برگزار شده است.

رئیس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای تقویت و کیفیت‌بخشی به موضوع هدایت تحصیلی و به منظور کمک به دانش‌آموزان در انتخاب رشته تحصیلی آگاهانه، هفته معرفی مشاغل برگزار می‌شود، عنوان کرد: این هفته فرصت مغتنمی است تا دانش‌آموزان با مشاغل موجود به ویژه مشاغل بومی استان و لزوم آنها در جامعه آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه آشنایی با مشاغل مختلف این امکان را به دانش‌آموزان می‌دهد تا متناسب با استعدادها، توانمندی‌ها، رغبت‌ها، نیازها، محدودیت‌های شخصی و محیطی، هوش و امکانات محیطی و بازار کار نسبت به انتخاب رشته تحصیلی مناسب که در نهایت منجر به انتخاب شغل مورد علاقه می‌شود، اقدام کنند، اضافه کرد: این اقدام رضایتمندی و احساس مفید بودن و کارآیی را در بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

نیکخواه با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های توجیهی آموزشی برای والدین و دانش‌آموزان، سخنرانی صاحبان حرف و مشاغل در مدارس و معرفی شغل خود به دانش‌آموزان در ایام هفته مشاغل انجام شده است، گفت: ۱۳ هزار دانش‌آموز پایه نهم در این ایام از مراکز علمی و صنعتی استان بازدید کردند.

رئیس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه همایش استانی مشاوره و روانپزشکی کودکان و نوجوانان برای همه مشاوران استان زنجان برگزار شده است، ادامه داد: ۲۴۰ مشاور در این دوره که با موضوع نقش مشاوران در طراحی مسیر زندگی تحصیلی و شغلی و کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی بود، حضور یافتند.

وی از تشکیل نمایشگاه معرفی مشاغل در نواحی و مناطق و بازدید همه دانش‌آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه از نمایشگاه خبر داد و گفت: دعوت از کارآفرینان برجسته و موفق برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی مناسب برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به ورود به بازار کار و اشتغال مفید نیز در ایام انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =