کد خبر : 152176
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۰۰
-

کمال خرازی: مردم ایران حاضر نیستند تحت فشارهای غرب و آمریکا،‌ استقلال‌شان خدشه ببیند

کمال خرازی: مردم ایران حاضر نیستند تحت فشارهای غرب و آمریکا،‌ استقلال‌شان خدشه ببیند

به گزارش قائم آنلاین، سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در جریان سفر به مسکو با ویتالی ناومکین رئیس مؤسسه شرق شناسی مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه یکی از مشکلات مشترک ایران و روسیه، فشارهای آمریکا و غرب به ویژه در رابطه با تحریم‌هاست؛

به گزارش قائم آنلاین، سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در جریان سفر به مسکو با ویتالی ناومکین رئیس مؤسسه شرق شناسی مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه یکی از مشکلات مشترک ایران و روسیه، فشارهای آمریکا و غرب به ویژه در رابطه با تحریم‌هاست؛ گفت گرچه تحریم‌ها فشارهایی را بر ایران وارد ساخته است، ولی مردم ایران نمی‌پذیرند که به استقلال کشورشان خدشه‌ای وارد شود.

در موضوع سوریه نیز رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با توجه به حضور قانونی ایران و روسیه در سوریه، همکاری در چهارچوب فرمت آستانه را برای تأمین صلح و ثبات و حاکمیت سوریه مهم ارزیابی کرد.

دو طرف همچنین درباره مسائل منطقه اشاره کردند که باید در سوریه هر چه زودتر ثبات برقرار شود و گروه‌های تروریستی از این کشور خارج شوند. با توجه به اینکه حضور ایران و روسیه در سوریه قانونی است، لذا با همکاری یکدیگر و از طریق نشست‌های آستانه، دولت سوریه باید بتواند بر تمام سرزمین خود حاکمیت داشته باشد. ناومکین رئیس مؤسسه شرق سنای مسکو نیز ضمن تاکید بر نقش مهم ایران در ثبات سوریه ایران را شریک کلیدی روسیه خواند و تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان را محکوم کرد.

وی فشارهای مربوط به تحریم ایران را بی‌سابقه دانست و با بیان اینکه این موضوع برای روسیه نگران‌کننده است، اقدامات تحریمی را محکوم کرد.

در این دیدار که مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز حضور داشت؛ موضوع همکاری شورای راهبردی روابط خارجی و مؤسسه شرق شناسی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − سه =